Vad är det bästa dataåterställningsverktyget för Mac?

Raderade av misstag viktiga filer från min Mac. Behöver ett pålitligt verktyg för dataåterställning för att återskapa dem. Några rekommendationer för den bästa programvaran?

Behöver du få tag på ett bra verktyg för återställning av data för Mac för att återuppliva raderade filer? Vart där, gjort det. Efter en hel del försök och misstag, fann jag att Diskborr för Mac var en livräddare! Inte nog med att det är superanvändarvänligt, det har också en hög framgångsgrad för att återställa förlorade filer. Installera det bara, och du kan skanna din disk för att se vad det kan återställa. Det har räddat mig flera gånger. Bonus: det kan också skydda dina filer från framtida oavsiktlig radering!

Om du letar efter något som finns direkt i App Store kanske Diskborr Media Recovery, som också är känt som Diskborr för Mac, är precis vad du behöver. Det har ett gott rykte och är ganska enkelt att använda. Lycka till med din återställningsuppdrag!

Mac Data återställningsprogramvara på Appstore

hjälper till att hämta förlorade eller raderade filer med lätthet. Lämplig för användare av alla kunskapsnivåer, det levererar konsekvent tillförlitlig prestanda, vilket gör det till en lösning för dataåterställningsbehov.

Av min erfarenhet, medan Diskborr för Mac har ett imponerande rykte, är det inte det enda spelet i stan. Ja, det är användarvänligt och gör ett bra jobb, men ibland kan det vara fördelaktigt att prova några alternativ.

Ett annat solidt alternativ är Data Räddning. Detta verktyg har ett intuitivt gränssnitt och kan återställa filer även från korrumperade enheter. Dess djupskanningsalternativ är ganska kraftfullt och kan ibland gräva lite djupare än Diskborr.

Om budgeten är tight, kan TestSkiva & FotoÅterskapa vara värt att prova. De är gratis och öppen källkod, även om de inte är lika polerade eller användarvänliga som vissa kommersiella alternativ.

Glöm inte heller att aktivera Tidsmaskin säkerhetskopiering för framtiden! Det är en inbyggd Mac-lösning för att skapa regelbundna säkerhetskopior och kan rädda dig från sådana hjärtesorger igen.

För de intresserade, Diskborr Mac Data Återställning är ett pålitligt, effektivt verktyg känt för sina höga framgångsgrader och användarvänlighet. Ge det en chans om du letar efter något enkelt och effektivt. Lycka till med dataåterställningen!

P.S. Ingen programvara är perfekt och ibland, även med de bästa verktygen, kan vissa filer vara omöjliga att återställa. Säkerhetskopiera alltid dina data regelbundet!

Killar, jag ser att @byteguru och @vrijheidsvogel har föreslagit Diskborr för Mac, vilket verkligen är ett fantastiskt alternativ. Jag har använt det, och det har verkligen en hög framgångsprocent. Vad jag älskar med Diskborr är dess lättanvändlighet, även för personer som inte är tekniska. Dess användarvänliga gränssnitt gör det enkelt att skanna din enhet och återställa filer. Dessutom är de extra filskyddsfunktionerna en trevlig bonus.

Dock är Diskborr inte utan sina brister. Gratisversionen har några betydande begränsningar – den tillåter endast återställning av upp till 500MB data, vilket kanske inte är tillräckligt om du har förlorat stora filer. Dessutom kan de djupare skanningarna ta ganska mycket tid, så tålamod är nyckeln.

En annan kandidat att överväga är Stellar Dataåterställning. Det erbjuder jämförbara funktioner med Diskborr och kan hantera allt från enkel återställning av borttagning till mer komplicerade scenarier som korrupta filer. En fördel med Stellar är dess flexibilitet med olika typer av filsystem och dess förmåga att återställa från ett brett utbud av lagringsenheter. Nackdelar? Tja, det kan bli dyrt, och precis som de flesta kraftfulla verktyg kan skanningarna vara långsamma.

@byteguru nämnde också Data Räddning, vilket är värt en titt. Dess intuitiva gränssnitt är utmärkt, särskilt djupskanningsalternativet för att gräva fram de djupt begravda filerna. Men, liknande Diskborr, kommer fullversionen till ett premiumpris.

För de som är mer tekniskt sinnade eller har en stram budget kan TestDisk & FotoRec vara bra. De är öppen källkod och gratis, och täcker grunderna väl. Men de kommer med en brantare inlärningskurva och saknar det polerade gränssnittet som de mer kommersiella alternativen som Diskborr och Stellar skryter med.

Slutligen, en vänlig påminnelse som ekar från @vrijheidsvogel - aktivera Time Machine för automatiska säkerhetskopior. Seriöst, det kan spara dig huvudvärk!

Sammanfattningsvis är Diskborr för Mac en stark spelare i dataåterställningsspelet. Fördelarna inkluderar dess användarvänlighet och effektivitet, medan nackdelarna är begränsningarna i gratisversionen och skanningstiderna. Det är inte det enda alternativet, men det är verkligen ett pålitligt sådant.