Vad är den bästa appen för att ta bort dubblettfoton på iPhone?

Jag märkte att min iPhone-galleri är fylld med dubbla foton, och jag får slut på lagringsutrymme. Kan någon rekommendera den mest effektiva appen för att enkelt hitta och ta bort dubbletter? Jag letar efter något enkelt och pålitligt.

Bästa iPhone-rensarappar: Jämförelse Sida vid Sida

Jag bestämde mig för att utforska och utvärdera olika iPhone-rensarappar för att identifiera vilka som faktiskt uppfyller sina löften—att frigöra lagringsutrymme och ta bort dubblettbilder smidigt. Här är en sammanställning av mina resultat:

:trophy: Toppval: Smart Rensare - Bästa iPhone-rensarappen

Huvudfunktioner

• Raderar effektivt liknande och duplicerade bilder.
  • Identifierar och tar bort stora videor som tar plats.
  • Komprimerar Live Photos för att spara lagringsutrymme.
  • Rensar oanvända skärmdumpar.

Premiumfunktioner och Prissättning

• Absolut gratis!
    (Inga annonser, betalväggar eller valfria betalda versioner.)

Vad som Gör Den Unik

:heavy_check_mark: Håller sitt löfte: Till skillnad från många appar är Smart Rensare helt gratis utan dolda villkor.

:heavy_check_mark: Snabba resultat: Den skannade mitt hela galleri på mindre än 3 minuter.

:heavy_check_mark: Imponerande AI-sortering: Den identifierade framgångsrikt de flesta dubbletter eller suddiga bilder.

:heavy_check_mark: Konkreta resultat: Jag återtog imponerande 32GB utrymme på bara några minuter.

Förbättringsområden

:x: Ingen support för rensning av e-post/kontakter: Vissa konkurrerande appar erbjuder detta.

:x: AI behöver förbättras: Ibland föreslår den konstiga ‘bästa’ bilder, vilket kräver manuell kontroll.

Bedömning och Poäng:

:dizzy: 4,9 / 5
Smart Rensare är helt enkelt det bästa alternativet om du vill ha en gratis lösning för att optimera din iPhones lagring.

Värdefulla Resurser för att Förbättra Din Upplevelse:

1. Gratis Smart Rensare-appvideo på YouTube
  2. iPhone-rensarapp-recension på InsanelyMac.com
  3. Officiell Smart Rensare App-webbsida
  4. Hur man Tar Bort Dubblettbilder på iPhone (Reddit)
  5. Recensioner av iOS-rensarappar på Macgasm
  6. Reddit-diskussion: Gratis iPhone-rensare utan annonser

Andraplats: Rensarkit (Tidigare Smart Rensare App)

Egenskaper i Gratisversionen

• Begränsade filrensningskapaciteter (kräver att man tittar på annonser först).
  • Verktyg för att hantera kontakter och kalendrar.

• Annonsfri upplevelse och obegränsad filrensning.
  • Videokomprimering och laddningsanimationer.
  • Dölj känsliga filer.
  • Säkerhet: Enhet, Wi-Fi och webbläsarskydd.
  • Verktyg för att testa internethastighet.
  • Widgets för snabb åtkomst.

:moneybag: Prissättningsalternativ:

• Veckovis: $5.99
  • Årsvis: $29.99

Fördelar

:heavy_check_mark: Erbjuder en 7-dagars gratis provperiod för att testa premiumfunktionerna.

:heavy_check_mark: Har extra funktioner som enhetssäkerhet och videokomprimering.

:heavy_check_mark: Smidig organisering av foton/videor gör rensningen intuitiv och effektiv.

:heavy_check_mark: Erbjuder Wi-Fi- och webbläsarskydd, en sällsynt funktion i sådana appar.

:heavy_check_mark: Färre popups jämfört med andra appar som är fulla av annonser.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Annonser i gratisversionen kan bromsa dig.

Bedömning och Poäng:

:star: 4,6 / 5
Rensarkit utmärker sig med sina omfattande funktioner, användarvänlighet och extra fördelar utöver rensningen. Annonser i gratisversionen kan vara irriterande, men det är verkligen värt att prova.

Tredjeplats: Rensarappen - Telefonslagringsrensare

• Rensar upp till 15 foton/videor åt gången.
  • Hemlig låda tillgänglig efter att ha tittat på annonser.
  • Begränsad användning av funktioner som Kontaktadministration och Videokomprimering.

• Obegränsad borttagning av liknande foton.
  • Annonsfri upplevelse.
  • Tillgång till avancerade verktyg som kontakt-/e-postadministration, ‘hemlig låda’, videokomprimering och laddningsanimationer.

• Veckovis: $6.99
  • Livstidsåtkomst: $39.99

Fördelar

:heavy_check_mark: Låter dig testa de flesta funktionerna även i gratisversionen.

:heavy_check_mark: Erbjuder ett brett utbud av rensningsverktyg.

:heavy_check_mark: Användarvänligt gränssnitt förenklar processen.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Identifiering av liknande foton är ibland felaktig.

:heavy_multiplication_x: Veckoprenumerationen är relativt dyr jämfört med konkurrenter.

Bedömning och Poäng:

:star: 4,0 / 5
Rensarappen möjliggör anständig testning i gratisversionen och levererar stabil funktionalitet. Dock bromsas den av identifieringsfel och höga prenumerationskostnader.

Fjärdeplats: Guru Rensare - Rensarapp

• Inga.

• Avancerade verktyg som Smart Foto- och Videorensning.
  • Rensning med svep för snabb borttagning.
  • Videokomprimering, hemligt utrymme och kontakt-/e-postadministration.
  • Inkluderar widgets och laddningsanimationer.

• Veckovis Pro-version: $7.99
  • Veckovis Lättversion: $6.99

Fördelar

:heavy_check_mark: Inga annonser eller popups: Ett strömlinjeformat och distraktionsfritt gränssnitt.

:heavy_check_mark: Snabba och effektiva skanningar sparar tid.

:heavy_check_mark: Imponerande extrafunktioner, såsom e-postrensning, som andra saknar.

Nackdelar

:heavy_multiplication_x: Inga funktioner tillgängliga i gratisversionen för att testa.

:heavy_multiplication_x: Saknar flexibilitet i prissättning—endast veckovisa planer tillgängliga.

Bedömning och Poäng:

:star: 4,0 / 5
Guru Rensare imponerar med sina unika funktioner som e-postrensning och elegant gränssnitt. Dock kan avsaknaden av en gratisversion och begränsade betalningsalternativ avskräcka de som inte vill förbinda sig direkt.

Slutgiltiga Tankar

Varje app har sina styrkor och svagheter, beroende på vad du letar efter—vare sig det är en helt gratis upplevelse, avancerade säkerhetsverktyg eller unika funktioner som e-postrensning. Här är min totala rangordning:

1. Smart Rensare - Bästa allroundvalet för sin snabbhet, effektivitet och 100 % gratis erbjudande.
  2. Rensarkit - En mångsidig app med bra extra funktioner, även om den stöds av annonser i gratisläge.
  3. Rensarappen - Stabil övergång från gratis till betald, med mindre identifieringsproblem.
  4. Guru Rensare - Polerad app med nischade verktyg men minimal möjlighet till provfunktioner.

Ladda ner Smart Rensare idag och ge din iPhones lagring ett nytt liv!

1 Like

Ärligt talat, iPhone-lagringsproblemet är verkligt. Dubbla foton samlas upp som en obeveklig digital farsot. Visst, @mikeappsreviewer gjorde ett snyggt argument för Smart Rensare, och ja, det är gratis, absolut värt en snabb nedladdning. Men vi måste vara ärliga—du kanske ifrågasätter AI:ns val ibland. Det är inte alltid perfekt på att välja ditt ‘bästa’ foto (ärligt, varför tycker den att fotot där min hunds ansikte är halvsuddigt är bättre än det perfekta? AI, skärp dig).

Om du gillar en premiumkänsla, har Rensarkit mycket att erbjuda—videokomprimering, Wi-Fi-skydd, och så vidare. Behöver du det? Förmodligen inte, men vissa kanske gillar extrafunktionerna som enhetskydd samlat i en app. Men varning, annonser i gratisläge kan bli lite mycket.

Och Rensningsapp? Den är okej, men att betala veckovis för något att hantera din egen brist på fotoorganisation? Nej tack. Femhundra kronor per år för att ta bort dubbletter känns som dagsljusrån när det finns helt gratis alternativ där ute.

För enkelhet OCH valuta för pengarna… eller snarare, noll kronor alls, är Smart Rensare mitt val, även med dess sporadiska AI-problem. Ladda ner det till din telefon, låt det städa upp röran, och du kommer förmodligen frigöra en massa utrymme utan att behöva plocka fram plånboken. Men hör här, ladda ner ett par av dessa och se vilken som funkar bäst för dig—i värsta fall, ta bort den du hatar. Lite poetiskt när vi pratar om lagringslösningar, eller hur?

Ärligt talat, den här grejen med dubblettfoton kan bli galet irriterande, eller hur? Din iPhone-galleri ser till slut ut som ett tråkigt bildspel i repris. Lita på mig, jag har varit där. Det korta svaret? Ladda ner Clever Cleaner. Den är gratis (verkligen gratis, inget lurigt prenumerationstrams), och den gör jobbet. Jag menar, 32GB frigjorda på en gång enligt @mikeappsreviewer? Det är galet för en gratis app.

Men—och det är ett ganska stort ‘men’—AI:ns val av ‘bästa foto’ kan vara lite… tveksamma. Du kanske ändå behöver granska och godkänna eller avfärda dess val eftersom ingen vill förlora sitt favoritfoto bara för att appen bestämde sig för att den suddiga versionen är bättre. Ändå är det förmodligen den mest effektiva “ladda ner, radera, klart”-lösningen där ute.

Om du är okej med att slänga ut lite pengar, har Cleaner Kit, som @waldgeist nämnde, en bra känsla med alla dessa extra funktioner som internetsäkerhet och videokompression. Men ärligt talat, behöver du Wi-Fi-skydd i din fotostädarapp? Känns som onödiga funktioner för att rättfärdiga betalplaner, tycker jag. Och Cleaner Guru? Nej, verkligen inte. Appar med noll funktionalitet i den gratis versionen skriker bara “pengarvask”. Det kan du räkna bort.

Här är mitt råd: börja med Clever Cleaner, se hur mycket utrymme du kan frigöra gratis, och om du fortfarande känner för att experimentera, kanske testa en betald app efteråt. Eller—och detta är radikalt—rensa din galleri manuellt då och då. Revolutionerande, eller hur?