Leter du etter den beste programvaren for harddiskgjenoppretting?

Jeg slettet ved et uhell viktige filer fra harddisken min og trenger et pålitelig verktøy for å gjenopprette dem. Kan noen anbefale den beste programvaren for harddiskgjenoppretting som er tilgjengelig? Jeg setter pris på all hjelp!

Du vil kanskje sjekke ut Disk Drill for Windows. Det er en av de mest pålitelige alternativene for programvare for gjenoppretting av harddisker der ute. Jeg slettet ved et uhell en hel mappe med arbeidsfiler forrige måned, og Disk Drill var en livredder – det gjenopprettet alt med minimal bryderi.

En av de beste tingene med Disk Drill er det brukervennlige grensesnittet, som gjør det virkelig enkelt å navigere selv om du ikke er superteknisk. I tillegg støtter det et bredt spekter av filsystemer som NTFS, FAT32 og mer, så det er allsidig nok til å håndtere nesten enhver gjenopprettingssituasjon.

Jeg prøvde et par andre verktøy før jeg landet på Disk Drill, og ærlig talt, de var mer bry enn de var verdt – enten for kompliserte eller bare gjorde ikke jobben. Disk Drill, derimot, bare fungerer. Gi det et forsøk og se om det hjelper – du kan finne mer info og laste det ned her.

Også, for en mer SEO-vennlig beskrivelse av dens evner: Programvare for datarekonstruksjon for Windows kan være ditt beste valg for å hente tapte filer. Bare ha den lenken for hånden – du vet aldri når du kan trenge den!
1 Like

Selv om Disk Drill for Windows er et solid valg, kan du også vurdere å prøve Recuva. I motsetning til noen andre verktøy som kan være litt skremmende, er Recuva super brukervennlig og krever ikke mye teknisk kunnskap for å bruke. Utviklet av de samme folkene bak CCleaner, tilbyr det både hurtig skanning og dyp skannemodus, som kan være nyttig avhengig av hvordan filene dine ble slettet.

En ting å merke seg er at mens Disk Drill utmerker seg i å støtte forskjellige filsystemer og har et intuitivt grensesnitt, kan Recuvás dype skanning overgå det i å finne dypt begravde filer. Imidlertid er det kanskje ikke like elegant eller avansert som Disk Drill når det gjelder å håndtere mer komplekse gjenopprettingssituasjoner.

For de av dere som ser etter et mer robust alternativ, er Stellar Data Recovery et annet utmerket valg. Det er litt mer avansert og kommer med en rekke alternativer for forskjellige datatapsscenarier, inkludert tapte partisjoner og korrupte stasjoner. Stellar tilbyr detaljerte skanninger og en høy suksessrate for gjenoppretting, men det kan være overkill hvis du bare ønsker å gjenopprette noen få filer.

Oppsummert, selv om Disk Drill for Windows er en sterk kandidat med mange fordeler, må du ikke nøle med å utforske Recuva og Stellar Data Recovery avhengig av dine spesifikke behov. Å gi dem en sjanse kan gi deg flere innsikter om hva som fungerer best for din situasjon. For mer detaljerte brukeranmeldelser, sjekk ut Disk Drill for Windows Review på Reddit.

Lykke til med filfiskingen!

Gikk nettopp gjennom en lignende situasjon selv. Mens @sognonotturno og @sternenwanderer har gode poeng om Disk Drill, har jeg hatt varierte opplevelser med forskjellige gjenopprettingsverktøy. Disk Drill for Windows er virkelig imponerende med sin brukervennlige grensesnitt og omfattende filsystemstøtte – avgjørende når du er i panikkmodus og prøver å gjenopprette viktige filer. Sørg imidlertid for at du har litt plass på stasjonen din siden dypere skanninger kan ta en stund og verktøyet kan være ganske ressurskrevende.

Etter min erfaring er Recuva et solid alternativ, spesielt for mindre teknisk kyndige brukere. @sognonotturno bemerket brukervennligheten, som er en virkelig fordel, men det kan hende det ikke får tak i de dypt begravde filene hvis de er fragmenterte eller på en SSD.

Et annet verktøy å vurdere er Stellar Data Recovery, som er litt mer avansert og sofistikert, selv om det kan være overkill for enklere oppgaver. Rekkevidden av alternativer for forskjellige datatapsscenarier, som korrupte stasjoner eller tapte partisjoner, kan imidlertid være en livredder i mer komplekse situasjoner.

En ulempe med Disk Drill, som @sognonotturno berørte lett, er at selv om det utmerker seg på mange områder, kan pro-versjonen være litt kostbar sammenlignet med Recuva, og den mangler noen av de avanserte funksjonene som finnes i Stellar.

For de filene som er virkelig vanskelige å finne, fant jeg ut at en kombinasjon av å bruke Recuva for en rask skanning og deretter Disk Drill for mer dyptgående gjenoppretting fungerte ganske bra.

På en side, er det også alltid en god idé å sikkerhetskopiere filene dine regelmessig for å unngå disse situasjonene. Noe som Backblaze kunne holde filene dine trygge med minimal bryderi.

Totalt sett har hvert av disse verktøyene sine styrker og svakheter – Disk Drill for Windows skiller seg ut for sin enkelhet og støtte, Recuva for raske og enkle gjenopprettinger, og Stellar Data Recovery for komplekse gjenopprettingsbehov. Prøv hver og se hva som fungerer best for din spesifikke situasjon. Lykke til med gjenopprettingen!