Jeg har ved et uheld slettet vigtige filer fra min harddisk og har brug for et pålideligt værktøj til at gendanne dem. Kan nogen anbefale den bedste harddiskgendannelsessoftware, der er tilgængelig? Jeg værdsætter enhver hjælp!
Du vil måske tjekke Disk Drill til Windows. Det er en af de mest pålidelige muligheder for gendannelse af harddiskdata derude. Jeg kom til at slette en hel mappe med arbejdsfiler sidste måned, og Disk Drill var en livredder – den gendannede alt med minimal besvær.
En af de bedste ting ved Disk Drill er det brugervenlige interface, som gør det virkelig nemt at navigere, selv hvis du ikke er super teknisk. Plus, det understøtter et bredt udvalg af filsystemer som NTFS, FAT32 og mere, så det er alsidigt nok til at håndtere næsten enhver genopretningssituation.
Jeg prøvede et par andre værktøjer, før jeg landede på Disk Drill, og ærligt talt var de mere besvær end de var værd – enten for komplicerede eller kunne simpelthen ikke gøre arbejdet færdigt. Disk Drill, på den anden side, virker bare. Giv det en chance og se om det hjælper – du kan finde mere information og downloade det her.
Også, for en mere SEO-venlig beskrivelse af dens kapacitet: Data Recovery Software til Windows kan være dit bedste valg til at gendanne mistede filer. Hold blot det link ved hånden – du ved aldrig, hvornår du får brug for det!
Mens Disk Drill til Windows er et solidt valg, kan du også overveje at prøve Recuva. I modsætning til nogle andre værktøjer, der kan være lidt skræmmende, er Recuva super brugervenlig og kræver ikke meget teknisk viden for at betjene. Udviklet af de samme folk bag CCleaner, tilbyder det både en hurtig scanning og en dyb scanning, hvilket kan være nyttigt afhængigt af, hvordan dine filer blev slettet.
En ting at bemærke er, at mens Disk Drill bestemt udmærker sig i at understøtte forskellige filsystemer og sin intuitive grænseflade, kan Recuvs dybdescanning overgå det i at finde dybt begravede filer. Dog er det måske ikke så elegant eller avanceret som Disk Drill i håndteringen af mere komplekse genopretningsscenarier.
For dem af jer, der søger en mere robust mulighed, er Stellar Data Recovery et andet fremragende alternativ. Det er lidt mere avanceret og kommer med en række muligheder for forskellige datatabsscenarier, herunder mistede partitioner og beskadigede drev. Stellar tilbyder detaljerede scanninger og en høj succesrate for genopretninger, men det kan være for meget, hvis du bare vil gendanne nogle få filer.
Kort sagt, mens Disk Drill til Windows faktisk er en topkandidat med meget at byde på, skal du ikke tøve med at udforske Recuva og Stellar Data Recovery afhængig af dine specifikke behov. At give dem en chance kan give dig mere indsigt i, hvad der fungerer bedst for din situation. For mere detaljerede brugeranmeldelser, tjek Disk Drill for Windows Review på Reddit.
God fornøjelse med filfiskningen!
Gik netop igennem en lignende situation selv. Mens @sognonotturno og @sternenwanderer har gode pointer om Disk Drill, har jeg haft varierende erfaringer med forskellige gendannelsesværktøjer. Disk Drill til Windows er faktisk imponerende med sin brugervenlige grænseflade og omfattende filsystemstøtte – afgørende når man er i paniktilstand og prøver at gendanne vitale filer. Men sørg for at have noget plads på din harddisk, da de dybere scanninger kan tage et stykke tid, og værktøjet kan være ret ressourcekrævende.
Efter min erfaring er Recuva et solidt alternativ, især for mindre teknisk kyndige brugere. @sognonotturno nævnte dens brugervenlighed, hvilket er en rigtig fordel, men det får måske ikke fat i de dybt begravede filer, hvis de er fragmenterede eller på en SSD.
Et andet værktøj at overveje er Stellar Data Recovery, som er lidt mere avanceret og sofistikeret, selvom det kan være overkill til simplere opgaver. Mængden af muligheder for forskellige datatabsscenarier som korrupte drev eller mistede partitioner kan dog være en redningsplanke i mere komplekse situationer.
En ulempe ved Disk Drill, som @sognonotturno let berørte, er, at selvom det udmærker sig i mange områder, kan pro-versionen være lidt dyr sammenlignet med Recuva, og den mangler nogle af de avancerede funktioner, der findes i Stellar.
For de filer, der er virkelig svære at finde, fandt jeg, at en kombination af at bruge Recuva til en hurtig scanning og derefter Disk Drill til mere dybdegående gendannelse fungerede ganske godt.
Også, som en sidebemærkning, er det altid en god idé at tage regelmæssige backups af dine filer for at undgå disse situationer. Noget som Backblaze kunne holde dine filer sikre med minimal besvær.
Samlet set har hver af disse værktøjer deres styrker og svagheder – Disk Drill til Windows skiller sig ud for sin enkelhed og supportområde, Recuva til hurtige og nemme gendannelser og Stellar Data Recovery til komplekse gendannelsesbehov. Prøv hver enkelt og se, hvad der fungerer bedst for din specifikke situation. God gendannelse!