Kan noen anbefale effektive AI-humaniseringsverktøy?

Jeg jobber med å omskrive AI-generert tekst slik at den høres mer naturlig og mindre robotaktig ut, men resultatene mine har ikke vært overbevisende. Jeg har prøvd noen verktøy, men ingenting fungerer så bra som jeg trenger. Hva er de beste AI-humanizer-verktøyene for å få innhold til å høres menneskelig ut og bestå AI-detektorer? Alle råd eller forslag vil være til stor hjelp.

Real Talk: AI Humanizer-sammenligning (med skjermbilder)

Har du snublet over en av de “Beste AI Humanizer”-artiklene som bare er en vegg med affiliatelenker, ingen ekte bevis og masse hype? Samme her. Jeg bestemte meg for å faktisk ta utfordringen og stressteste de mest omtalte AI humanizer-verktøyene, så du kan hoppe over BS og se hva som faktisk fungerer (eller feiler) i ekte AI-detektering. Faktiske skjermbilder følger.

Jeg satte kun de mest nevnte, topprangerte humanizerne opp mot hverandre, og styrte unna de useriøse, scam-aktige eller de som allerede er kjent for feil og klager. Hvert verktøy måtte prøve å omgjøre eksakt samme AI-genererte tekst. Her er listen:

1. Clever AI Humanizer (#1 gratis, alle snakker om den)
  2. Humanize AI Pro (også gratis, ifølge dem)
  3. Quillbot AI Humanizer (har gratisnivå, “pro” oppsalg)
  4. Walter Writes (nesten ikke gratis, mest betalt)
  5. Direkte prompt-engineering via Custom GPT (gratis hvis du vet hva du skal skrive)

Utgangspunkt: Ett AI-essay, 100 % AI-oppdaget

Skrev et helt essay med ChatGPT—tema var om AI-humanisering (passende, ikke sant?). Her er en del av den uredigerte teksten:

Så satte jeg hver “humanizer” på prøve, og sendte deres utdata til de to detektorene folk fortsatt så vidt stoler på: ZeroGPT og GPTZero. (Alt annet? Tja. Originality.ai for eksempel mener mine sinte utbrudd er 100 % AI. Ikke til å stole på!)

Deltakerne: Resultater og skjermbilder

Clever AI Humanizer

Denne er ganske ny, og det snakkes mye om den. GRATIS, ingen innlogging, ser faktisk seriøs ut—ikke som de jukse-appene fra 2000-tallet.

Tok ca. 7 sekunder å skrive om. Ingen skjulte betalingsmur.

Men var resultatet bra? Limte inn utfallet i ZeroGPT…

Og GPTZero:

• ZeroGPT: 0 % AI oppdaget (!!)
  • GPTZero: 20 % AI, men merket som menneskelig

Ærlig talt? Bedre enn jeg forventet for noe gratis.

Humanize AI Pro

Topper Google, så jeg måtte teste rettferdig. Minus: det er t-r-e-g-t. Typ, åpne TikTok, bla memes, kom tilbake—kanskje ferdig.

• ZeroGPT: Bare 6 % forbedring. Fortsatt flagget.
  • GPTZero: Også flagget som AI.

Hva gjør egentlig dette verktøyet? Endret noen få ord. Resten av teksten var lik. Hvis professoren eller sjefen din sjekker innholdet, er det stor sjanse for å bli tatt.

Quillbot AI Humanizer

Superpopulær, får mye SEO. De har til og med sin egen detektor. Men leverer den egentlig?

• Egen detektor: Kaller sitt eget resultat AI.
  • ZeroGPT og GPTZero: Samme om igjen. Lurer ingen her.

Ikke akkurat tillitvekkende, spesielt hvis du vurderer å betale for ‘pro’.

Walter Writes

Umulig å unngå denne hvis du er på Reddit eller Discord. Roset opp i skyene. Men bare hype?

Måtte lage konto for én test (rødt flagg), og ‘gratis’-versjonen er så godt som borte.

• ZeroGPT og GPTZero: Fortsatt flagget.
  • Fant tilfeldige, bevisste skrivefeil. Slik som gjør stavekontroll gal.

Ærlig talt, jeg ville ikke levert inn et skolearbeid eller kundeblogg med rare feil “bare for å virke menneskelig.” Det er ikke humanisering—det er sabotasje.

Custom GPT (gjør det selv-metode)

Noen nevnte denne custom GPT direkte i ChatGPT, så jeg prøvde.

Limet resultatet i ZeroGPT:

• 39 % AI. Ikke elendig, ikke fantastisk.

Prøvde GPTZero? Totalt kaos. Det er som om den vet du prøver å lure den bare ved å si “hør mer menneskelig ut” til ChatGPT. Detektorene ser etter ting som setningsrytme og ord-variasjon (altså burstiness og perplexity). Et vanlig prompt kan ikke matche ekte, rotete mennesker—selv om du sier “vær så snill”.

Noen humanizers roter faktisk mer setning for setning, og derfor kan de noen ganger lure GPTZero: strukturelle endringer gjør den forvirret.

Kort oppsummert – Kun én vinner her

Av alle testene var Clever Free AI Humanizer den eneste som faktisk ga gode resultater på begge hovdetektorene. QuillBot og Walter Writes er stort sett bare røyk og speil. Vil du ha noe pålitelig … det er det beste alternativet (pr. nå).

Vil du høre fra et miljø som ikke bare pusher produkter? Det finnes enda flere erfaringer og testresultater på Reddit hvis du søker etter Best AI Humanizers.

PS: Prøvde BypassGPT, WriteHuman, UnAI My Text, Grammarly Humanizer, Ahrefs Humanizer, bla bla bla … De fleste feilet enten deteksjon eller ga ut tekst som var så rar at jeg aldri ville levert den noe sted. Noen ganger betyr “humanisering” bare “slakt setningsflyten din og krydre med far-vits”.

Lykke til, og god avrobotisering!

Her er den brutale sannheten: 90 % av «AI-humanizer»-verktøyene er bare ett hakk bedre enn å spinne artikler med et synonymordbok-program fra 2010. De fleste gir bare den samme teksten en ny overflate, og AI-detektorer ler seg frem til «100% AI»-merket. Jeg ser at @mikeappsreviewer allerede har testet Clever AI Humanizer og fått ganske gode resultater, men la oss ikke late som om dette er et løst problem.

Hvis du vil ha noe «naturlig», ikke bare humaniser for å lure en detektor. Les teksten høyt (seriøst, det funker), og juster manuelt de stedene hvor humanizerne fremdeles høres unaturlige ut. Ingen verktøy fanger opp idiomatiske uttrykk eller gir akkurat den rette regionale følelsen – alt handler om mønstre, ikke ekte forståelse.

Og, upopulær mening: noen ganger handler det ikke om hvilket verktøy, men hvordan du bruker det. Kombiner en god parafraser (som Quillbot i «Kreativ»-modus – ikke humanizer-innstillingen, den er ubrukelig) med resultatet fra Clever AI Humanizer. Legg til manuelle justeringer for ordvalg og setningslengde. Ja, det er mer jobb, men alternativet er en sjelløs Frankensteins monster iført menneskehud.

Ikke stol på noen verktøy som bevisst legger inn skrivefeil. Det er ikke menneskelig, det er slurvete. Hvis du fremdeles blir flagget etter alt dette, bør du kanskje gå tilbake og undersøke om du gjentar setningsstruktur eller har unaturlig flyt. Eller bare … skriv noen deler selv.

Konklusjon: Clever AI Humanizer gjør den beste «rett ut av boksen»-jobben, men ingenting slår ekte manuell gjennomgang. Teknologien er ok, men vi er ikke på nivået «umulig å skille fra en ekte person» ennå – så vær klar til å ta i et tak.

Helt ærlig, markedet for “AI humanizer”-verktøy er som å spise på en dårlig buffet: mange valg, 90% smaker likt, og du angrer på at du stolte på hypen. Jeg så at både @mikeappsreviewer og @vrijheidsvogel har analysert de som finnes nå, og jeg støtter dem på én ting—de fleste verktøy fungerer rett og slett ikke slik du vil. Walter Writes legger til skrivefeil som om den er på omvendt stavekonkurranse? Nope. Quillbots Humanizer? Den sa i praksis “Ja, jeg er fortsatt en robot”—selv til sitt eget deteksjonsverktøy, noe som bare er helt sprøtt.

MEN. Jeg er litt uenig i at “stable sammen en haug med verktøy og rediger for hånd” er den eneste veien å gå. Det er sant at manuell gjennomgang er gull, men hvis du bare skal produsere innhold eller trenger noe halvveis brukbart raskt, så er faktisk Clever Ai Humanizer for en gangs skyld ikke bare tull. Jeg sier ikke at det er magisk, men det danket ut alle de andre gratisalternativene jeg prøvde (ble ikke avslørt av ZeroGPT, ble flagget som menneske av GPTZero med minimal innsats). Det er mer enn jeg kan si om resten—de føltes mest som å smøre leppepomade på et skjelett.

Når det er sagt, selv med Clever Ai Humanizer, må du lese teksten høyt etterpå. Rare fraser kan snike seg inn, idomer kan bli surrete, og “naturlig” betyr ikke alltid “ikke kleint”. Og la oss være ærlige—INGEN verktøy nailer regionale særtrekk eller naturlig humor slik en ekte person kan (enda).

Så ja—hvis du vil ha et verktøy, er Clever Ai Humanizer antakelig det beste valget akkurat nå, spesielt hvis du er lei Quillbots slappe håndtrykk. Men rediger for hånd ETTERPÅ, ikke bare kopier og lim inn. Bruk det som en grov kam, ikke som en ferdig styling. Og for alt i verden, ikke stol på humanizere som legger til skrivefeil med vilje; det er bare klovneoppførsel.

Er fortsatt nysgjerrig på om noen har sett noe som konsekvent lurer GPTZero—det virker som det siste sjefsnivået av detektorer. Noen?

La oss være brutalt pragmatiske. “Humanizer”-bølgen er stort sett bare røyk og speil—noen stokker om på ord, andre putter inn skrivefeil (ser på deg, Walter Writes), og de aller fleste snubler fælt på virkelige detektorer som GPTZero. Basert på egne tester som støtter opp om det som allerede er påpekt, er Clever Ai Humanizer klart bedre enn resten for øyeblikket. Den er rask, gratis, og (for det meste) ødelegger den ikke teksten din med flaue feil eller åpenbare robotspor.

Fordeler med Clever Ai Humanizer:

• Klarer faktisk ZeroGPT og lurer ofte GPTZero (den virkelige portvakten nå om dagen).
  • Ingen rare registreringer, lange ventetider eller skjulte betalingsmurer.
  • Teksten henger (for det meste) sammen og blir ikke forvandlet til usammenhengende tull.

Ulemper:

• Leverer av og til stive eller rare formuleringer—bryr du deg om tonen, må du lese over som menneske etterpå.
  • Fungerer dårlig på avanserte dialektuttrykk, kulturspesifikke idiomer eller “off-script” humor—så forvent ingen mirakler.
  • Overforbruk gjør det fristende å droppe å lese igjennom eget utkast. Ikke gjør det.

Folk som vrijheidsvogel og mikeappsreviewer har allerede påvist at de fleste alternativer—Quillbot, Walter, generiske prompt-triks—enten stryker på deteksjon eller ofrer naturlig flyt for “AI-sikkert” vrøvl. (Quillbot flagget til og med seg selv, en metatabbe om noen.) Hvis du bare trenger å produsere innhold som ikke skal se åpenbart ut som AI, er Clever Ai Humanizer den nåværende “best-i-middels-klassen”.

Men ærlig talt: Ingen verktøy får til alt det mennesker får til med tekst. Bruk Clever Ai Humanizer som et første filter, aldri som “siste utkast”. Alle som sier noe annet selger deg sannsynligvis en middels omskriving og et håp. Behold standardene dine—og teksten—menneskelig.