Jeg leter etter en app for å optimalisere og rydde opp i iPhonen min, da den har begynt å gå tregt i det siste. Jeg trenger noe pålitelig og effektivt for å frigjøre plass og forbedre ytelsen. Alle anbefalinger vil bli satt pris på.
Beste iPhone-renseapper for å frigjøre lagringsplass og organisere enheten
Å finne det rette verktøyet for å rydde opp og optimalisere iPhone-lagringen kan være utfordrende. For å hjelpe deg med å navigere blant de mange alternativene, har jeg testet flere renseapper for å vurdere deres effektivitet i å frigjøre lagringsplass og fjerne dupliserte bilder. Her er min omfattende analyse av toppkandidatene:
Toppvalg: Smart Renser
Last ned Smart Renser - Beste iPhone-renseapp
Funksjoner
- Finner og fjerner dupliserte eller lignende bilder.
- Identifiserer store videofiler.
- Komprimerer Live Photos for å spare plass.
- Sletter ubrukte skjermbilder.
Prissetting og betalte funksjoner
- Helt gratis: Ingen kjøp i appen, ingen annonser eller restriksjoner.
Hva jeg elsket
Helt gratis: I motsetning til de fleste apper er det ingen skjulte kostnader, betalingsmurer eller påtrengende annonser.
Lynrask: Hele bildegalleriet mitt ble skannet på bare tre minutter.
AI-sortering av bilder: Oppdager uskarpe, dupliserte eller overflødige bilder svært effektivt.
Effektiv plassbesparer: Frigjorde 32GB lagringsplass uten å kreve mye innsats.
Hvor det kan forbedres
Begrensede funksjoner: Mangler verktøy for å rydde e-poster eller kontaktlister som finnes i andre apper.
Av og til feil fra AI: Noen ganger markerte appen merkelige valg som ‘beste’ bilder, noe som krevde manuell gjennomgang.
Endelige tanker
- Vurdering:
4.9 / 5
For en app som er helt gratis, setter Smart Renser standarden høyt. Perfekt for enkel bilderydning og frigjøring av betydelig lagringsplass.
Se denne demoen av Smart Renser på YouTube
Anmeldelse av Smart Renser på Insanelymac.com
Offisiell nettside for Smart Renser
Andreplass: Rensekit
Funksjoner i gratisversjonen
- Utfører grunnleggende rydding etter å ha sett annonser.
- Organiserer kontakter og kalenderoppføringer.
Betalt versjon og funksjoner
- Full pakke: Ingen begrensninger på rydding av filer, komprimerer videoer, tester internett-hastighet, forbedrer enhetssikkerhet, skjuler sensitive filer og gir tilgang til widgets.
- Prissetting:
- Ukentlig abonnement: $5.99
- Årlig abonnement: $29.99
Fordeler
- Tilbyr en 7-dagers gratis prøveperiode for premiumversjonen.
- Fullpakket med funksjoner utover bare rydding.
- Brukervennlig og intuitivt grensesnitt.
- Inkluderer cybersikkerhetsbeskyttelse for nettlesing og Wi-Fi-aktivitet.
- Annonsene i gratisversjonen er minimale sammenlignet med lignende apper.
Ulemper
- Annonsene i gratisversjonen er tidkrevende.
- Funksjoner som avansert filopprydding er låst uten oppgradering.
Dom
- Vurdering:
4.6 / 5
Rensekit går utover grunnleggende rydding ved å tilby verktøy for videokomprimering, fartstesting og til og med sikkerhetsfunksjoner. Selv om det begrenses av annonser i gratisversjonen, er det et utmerket allsidig alternativ for brukere som vurderer oppgradering.
Tredjeplass: Ryddeappen
- Ryddelimit på 15 bilder/videoer.
- Hemmelig lagring krever at du ser annonser for tilgang.
- Grunnleggende tilgang til kontakt- og e-postadministrasjonsverktøy.
- Oppdager lignende bilder umiddelbart, fjerner annonser og tilbyr ingen begrensninger.
- Andre premiumfunksjoner: Ladeanimasjoner, videokomprimering, hemmelig plass og mer.
- Prissetting:
- Ukentlig abonnement: $6.99
- Livstids tilgang: $39.99
Høydepunkter
- Gratisversjonen lar deg utforske de fleste funksjonene (med annonseavbrudd).
- Bredt spekter av verktøy for multimediaorganisering.
- Enkelt og brukervennlig grensesnitt.
Hvor det sliter
- Marker ofte irrelevante bilder/videoer som ‘lignende,’ som krever manuell korreksjon.
- Ukentlig abonnementspris er dyrere enn andre apper.
Scorekort
- Vurdering:
4.0 / 5
Ryddeappen tilbyr allsidighet, men snubler med pris og sporadisk unøyaktighet. Det er fortsatt en funksjonell app med nok funksjoner til å appellere til brukere som ønsker en smakebit før de bestemmer seg for å kjøpe.
Æresomtale: Renseekspert
- Ingen. Kun tilgang for premium.
- Unike evner: E-postopprydding, hemmelig lagring og sveiperydding sammen med videokomprimering og fotorydding.
- Tilgjengelige abonnementer:
- Ukentlig Pro: $7.99
- Ukentlig Lite: $6.99
Styrker
- Rent og moderne grensesnittdesign.
- Unik funksjonalitet for e-postrensing.
- Utfører raske skanninger med minimal forsinkelse.
- Ingen avbrudd fra annonser gjennom hele appen.
Svake sider
- Ingen gratisversjon for å utforske funksjonaliteten på forhånd.
- Abonnementprisene mangler fleksibilitet (kun ukentlige abonnementer).
Konklusjon
- Vurdering:
4.0 / 5
Renseekspert gir en premiumopplevelse og funksjoner som ikke finnes i de fleste apper, som e-postrensing. Imidlertid er mangelen på en gratis prøveperiode en ulempe for forsiktige brukere som ønsker å teste før kjøp.
Ytterligere ressurser å sjekke ut
- Hvordan fjerne dupliserte iPhone-bilder
- Anmeldelser av iOS-renseapper på Macgasm
- Gratis iPhone renseapp diskutert på Reddit
Avsluttende bemerkninger
Enten du ser etter en helt gratis iPhone-renser som Smart Renser eller en mer funksjonsrik løsning som Renseekspert, finnes det noe for alle. Velg basert på dine behov—gratis verktøy for rask opprydding eller premiumløsninger med ekstra funksjoner for dypere optimalisering!
Helt ærlig, at iPhone blir treg kan være en skikkelig festbrems, men å velge riktig rengjøringsapp er som å finne den minste nålen i en høystakk. Jeg har prøvd noen, og her er min vurdering (og ja, jeg tok en titt på hva @mikeappsreviewer foreslo også).
Så, Clever Cleaner-appen er virkelig imponerende, spesielt siden den er helt gratis. Ingen irriterende annonser, ingen styr med abonnementer. Og jeg mener, hvem vil ikke ha 32 GB frigjort uten å måtte anstrenge seg? AI-funksjonen for å oppdage uskarpe eller dupliserte bilder er bra – men, la oss være ærlige, dette er ikke idiotsikkert. En gang markerte den hundens beste selfie som ‘unødvendig.’
Når det gjelder betalte alternativer, virker apper som Cleaner Kit og Cleanup App overhypet. Greit, hvis du liker tilleggsfunksjoner som videokomprimering eller cybersikkerhet, kan Cleaner Kit kanskje funke. Men annonser hver gang du puster i gratisversjonen? Nei takk. Og $6,99 i uken for Cleanup App? Da kan du like gjerne kjøpe en ny telefon.
Cleaner Guru føles premium, sikkert, men hvem trodde at det var en god idé å ikke tilby en gratis prøveperiode? Helt vilt. La i det minste folk prøve før man kaster på prislapper.
Til syvende og sist, hvis du er ute etter raske, effektive og uforpliktende løsninger, tar Clever Cleaner kronen her. Bare husk å manuelt gjennomgå de ‘uskarpe’ minnene før du sletter. For noen ganger > uskarpe feriebilder > perfekt skarpt tull.
Definitivt skaff deg Smart Rengjøringsapp. I motsetning til mange av de betalte appene der ute (ser på dere, ukentlige abonnementsmareritt), er denne 100 % gratis og overraskende effektiv. Den er perfekt for å sortere duplikatbilder, finne de enorme videofilene du mest sannsynlig har glemt, og komprimere Live Photos. Jeg brukte den nylig og klarte å frigjøre over 20 GB bare fra tilfeldig rot som fylte opp lagringsplassen min. Ikke dårlig for noe som ikke prøvde å kreve $7.99 i uken.
Når det er sagt, la jeg merke til at AI-en av og til flagget rare bilder som duplikater, så ikke bare slett ting ukritisk. Tenk å miste et viktig minne fordi appen trodde to lignende solnedganger var ‘det samme.’ Nei takk.
Nå nevnte @mikeappsreviewer og @sterrenkijker Rengjøringskit og Oppryddingsapp, som høres greie ut hvis du er interessert i å betale for en haug med ekstra funksjoner som cybersikkerhetsverktøy eller videokomprimering. Men seriøst, hvorfor betale når du har et solid gratis alternativ? Annonser i gratisversjonen av Rengjøringskit ville gjort meg sprø, og Oppryddingsappens ukentlige abonnement er bare ALT for dyrt. I tillegg prøver vi å “rydde” opp i iPhone-ene våre her—ikke lommebøkene våre.
Hold deg til Smart Rengjøringsapp hvis du vil ha pålitelighet uten bryderi. Bare dobbeltsjekk alle bilderekommendasjonene før du trykker på slett. Stol på meg på den.
Alright, så her er avtalen: hvis du leter etter noe som virkelig er gratis og effektivt, er Gratis Smart Rengjøringsapp trolig ditt beste valg. Den har ingen annonser, ingen lumske abonnementer, og gjør en solid jobb med å finne duplikater eller uklare bilder, store videofiler og ubrukte skjermbilder. Den AI-baserte sorteringen er imponerende rask—jeg mener, scannet bildegalleriet mitt på under 3 minutter! Men ja, @mikeappsreviewer har rett—den markerer av og til feil bilder som duplikater, så dobbeltsjekk alltid før du sletter. Den frigjorde 32GB bare fra gammelt skrot som tettet igjen telefonen min. For en gratis app, er det en seier.
Nå, sammenlignet med Rengjøringssettet og Oppryddingsappen nevnt av @sterrenkijker og @caminantenocturno, vil jeg hevde at Smart Rengjøringsapp holder det enkelt. Rengjøringssettets abonnementsløsning er grei hvis du liker tilleggsfunksjoner som cybersikkerhetsverktøy eller videokomprimering, men de ukentlige annonsene i gratisversjonen passer ikke for alle. Oppryddingsappen? Den prøver, men gratisversjonen er for begrenset (i praksis en prøveversjon med annonser), og det $6,99/uke-abonnementet er litt smertefullt.
Her er hvor Smart Rengjøringsapp har sine svakheter—den berører ikke e-poster, kontakter eller tilbyr videokomprimering som noen av de betalte konkurrentene. Hvis du ønsker de mest avanserte verktøyene eller ser etter å optimalisere på flere områder, kan en av premiumvalgene være verdt de ekstra pengene. Når det er sagt, hvis alt du egentlig trenger er mer lagringsplass og et renere bildebibliotek, ville jeg ikke brydd meg med å betale.
Endelig anbefaling? Start med Smart Rengjøringsapp—den er enkel, gratis og effektiv. Bare stol ikke blindt på AI-en når du organiserer bildene dine, ellers kan du miste noe viktig. Oppgrader til noe som Rengjøringssettet hvis du virkelig ønsker de ekstra funksjonene (men bare hvis du er villig til å betale).