Jag letar efter en app för att optimera och rensa min iPhone eftersom den har börjat gå långsamt på sistone. Jag behöver något pålitligt och effektivt för att frigöra utrymme och förbättra prestanda. Några rekommendationer skulle uppskattas.
Bästa iPhone-rengöringsapparna för att frigöra lagring och organisera din enhet
Att hitta rätt verktyg för att rensa och optimera din iPhone-lagring kan vara en utmaning. För att hjälpa dig navigera bland alternativen testade jag flera rengöringsappar för att utvärdera deras effektivitet med att frigöra lagring och ta bort dubbla foton. Här är min omfattande analys av de bästa alternativen:
Bästa Val: Smart Rengörare
Ladda ner Smart Rengörare - Bästa iPhone-rengöringsappen
Funktioner
- Hittar och tar bort dubbletter eller liknande foton.
- Identifierar stora videofiler.
- Komprimerar Live Photos för att spara utrymme.
- Tar bort oanvända skärmdumpar.
Prissättning och Betalfunktioner
- Helt Gratis: Inga köp i appen, annonser eller restriktioner.
Vad jag älskade
Helt gratis: Till skillnad från de flesta appar finns det inga dolda avgifter, betalväggar eller påträngande annonser.
Supersnabb: Hela mitt galleri skannades på bara tre minuter.
AI-fotosortering: Upptäcker suddiga, dubblett- eller överflödiga bilder ganska effektivt.
Effektiv platsbesparare: Frigjorde 32GB lagring utan mycket ansträngning.
Där det kan förbättras
Begränsade funktioner: Saknar verktyg för att rensa e-post eller kontaktlistor som finns i andra appar.
Tillfälliga misstag av AI: Ibland flaggade appen ovanliga val som ‘bästa’ foton, vilket krävde manuell granskning.
Slutsats
- Betyg:
4.9 / 5
För att vara en helt gratis app sätter Smart Rengörare ribban högt. Den är perfekt för enkel fotostädning och för att frigöra betydande lagringsutrymme.
Se denna demo av Smart Rengörare på YouTube
Recension av Smart Rengörare på Insanelymac.com
Officiell webbplats för Smart Rengörare
Andraplats: Rengöringskit
Funktioner i Gratisversionen
- Utför grundläggande städning efter att ha tittat på annonser.
- Organiserar kontakter och kalenderposter.
Betalversion och Funktioner
- Full Paket: Inga gränser för filrensning, komprimera videor, testa internethastighet, förbättra enhetssäkerhet, dölja känsliga filer och tillgång till widgets.
- Priser:
- Prenumeration per vecka: $5.99
- Prenumeration per år: $29.99
Fördelar
- Erbjuder en 7-dagars gratis provperiod för premiumversionen.
- Fullpackad med en mängd funktioner som sträcker sig bortom bara städning.
- Vänligt och intuitivt användargränssnitt gör det enkelt att navigera.
- Inkluderar cybersäkerhetsskydd för din surfning och Wi-Fi-aktivitet.
- Annonsmängden i gratisversionen är minimal jämfört med andra liknande appar.
Nackdelar
- Annonser tar tid i gratisversionen.
- Funktioner som avancerad filrensning är låsta utan uppgradering.
Slutsats
- Betyg:
4.6 / 5
Rengöringskit går bortom grundläggande städning genom att erbjuda verktyg för videokomprimering, hastighetstester och även säkerhetsfunktioner. Trots begränsningen av annonser i gratisversionen är det ett utmärkt allroundalternativ för användare som är villiga att överväga uppgradering.
Tredje plats: Rensningsapp
- Rensningsgräns på 15 foton/videor.
- Hemligt lagringsutrymme kräver att du tittar på annonser för åtkomst.
- Grundläggande tillgång till verktyg för hantering av kontakter och e-post.
- Upptäcker liknande foton direkt, tar bort annonser och erbjuder inga restriktioner.
- Andra Premiumfunktioner: Laddningsanimationer, videokomprimering, hemligt utrymme och mer.
- Priser:
- Prenumeration per vecka: $6.99
- Livstidsåtkomst: $39.99
Höjdpunkter
- Gratisversion låter dig utforska de flesta funktionerna (med annonser).
- Brett utbud av verktyg för multimediaorganisation.
- Enkelt och användarvänligt gränssnitt.
Utmaningar
- Markera ofta orelaterade foton/videor som ‘liknande,’ vilket kräver manuell korrigering.
- Prenumerationskostnaden per vecka är högre jämfört med andra appar.
Betygssammanfattning
- Betyg:
4.0 / 5
Rensningsappen erbjuder mångsidighet men har problem med prissättning och tillfällig brist på noggrannhet. Ändå är det en användbar app med tillräckligt funktioner för att tilltala användare som vill prova innan de satsar.
Hedersomnämnande: Rengöringsguru
- Inga. Endast tillgänglig som premium.
- Unika Möjligheter: E-postrensning, hemligt utrymme och sveprensning tillsammans med videokomprimering och fotostädning.
- Erbjudna Planer:
- Veckovis Pro: $7.99
- Veckovis Lätt: $6.99
Fördelar
- Rent och modernt gränssnittsdesign.
- Unik e-postrensningsfunktion.
- Utför snabba skanningar med minimal fördröjning.
- Inga avbrott från annonser i hela appen.
Nackdelar
- Ingen gratisversion för att utforska dess funktioner i förväg.
- Prenumerationsprissättningen saknar flexibilitet (endast veckovis planer).
Slutsats
- Betyg:
4.0 / 5
Rengöringsguru erbjuder en premiumupplevelse och funktioner som inte finns i de flesta appar, som e-postrensning. Dock är avsaknaden av en gratis provperiod en nackdel för försiktiga användare som vill prova innan köp.
Ytterligare Resurser att Kolla In
- Hur man tar bort dubblettfoton på iPhone
- Recensioner av iOS-rensningsappar på Macgasm
- Gratis iPhone-rengöringsapp diskuterad på Reddit
Sammanfattning
Oavsett om du letar efter en helt gratis iPhone-rengörare som Smart Rengörare eller ett mer funktionsrikt alternativ som Rengöringsguru, finns det något här för alla. Välj baserat på dina behov—gratis verktyg för snabb rensning eller premiumlösningar med extra funktioner för djupare optimering!
Ärligt talat, iPhone som saktar ner kan vara en riktig stämningsdödare, men att välja rätt rengöringsapp är som att hitta den minsta nålen i en höstack. Jag har provat några och här är min sammanfattning (och ja, jag sneglade på vad @mikeappsreviewer föreslog också).
Så, Smart Rengöring-appen är verkligen imponerande, särskilt eftersom den är helt gratis. Inga smygande annonser, inget krångel med prenumerationer. Och jag menar, vem vill inte frigöra 32GB utan ansträngning? AI-funktionen för att hitta suddiga eller dubbla foton är bra, men ärligt talat, detta är inte idiotsäkert. En gång markerade den min hunds bästa selfie som ‘onödig’.
Bland de betalda alternativen verkar appar som Avancerat Rengöringskit och Rensningsapp överhajpade. Visst, om du gillar extra funktioner som videokompression eller cybersäkerhet, så kanske Avancerat Rengöringskit är något. Men annonser varje gång du andas i gratisversionen? Nej tack. Och $6,99 i veckan för Rensningsapp? Man kan lika gärna köpa en ny telefon vid den punkten.
Reningsguru-appen känns lyxig, visst, men vem kom på att ingen gratis testperiod var en bra idé? Galet. Låt åtminstone folk prova innan ni slänger upp prislappar.
I slutändan, om du letar efter snabba, effektiva och okomplicerade lösningar, tar Smart Rengöring kronan här. Kom bara ihåg att manuellt granska de där ‘suddiga’ minnena innan du raderar. För ibland, suddiga semesterbilder > perfekt skarp nonsens.
Definitivt skaffa Smarta Städaren Appen. Till skillnad från många av de betalda apparna där ute (tittar på er, mardrömslika veckoprenumerationer), är den här 100 % gratis och förvånansvärt effektiv. Den är perfekt för att sortera bort dubbla foton, hitta de enorma videofilerna som du förmodligen glömt bort och komprimera Live Photos. Jag använde den nyligen och lyckades frigöra över 20 GB bara från slumpmässiga saker som fyllde min lagring. Inte illa för något som inte försökte ta betalt $7.99 i veckan.
Med det sagt märkte jag att AI:n ibland flaggade konstiga bilder som dubletter, så radera inte bara saker blint. Tänk dig att förlora ett viktigt minne eftersom appen trodde att två liknande solnedgångar var ‘samma.’ Nej tack.
Nu nämnde @mikeappsreviewer och @sterrenkijker Städkiten och Rensa Appen, som verkar okej om du är intresserad av att betala för en massa extra funktioner som cybersäkerhetsverktyg eller videokomprimering. Men seriöst, varför betala när du har ett solitt gratisalternativ? Städkitens annonser i gratisversionen skulle göra mig galen, och Rensa Appens veckoprenumeration är bara ALLDELES för dyr. Dessutom försöker vi “städa” våra iPhones här – inte våra plånböcker.
Håll dig till Smarta Städaren om du vill ha pålitlighet utan krångel. Dubbelkolla bara alla fotorekommendationer innan du trycker på radera. Lita på mig där.
Okej, så här är dealen: om du letar efter något som verkligen är gratis och effektivt, är Gratis Smart Rensningsapp förmodligen ditt bästa val. Den har inga annonser, inga dolda prenumerationer och gör ett stabilt jobb med att hitta dubbletter eller suddiga foton, stora videofiler och oanvända skärmbilder. AI-sorteringen är imponerande snabb—jag menar, den skannade mitt fotoalbum på under 3 minuter! Men ja, @mikeappsreviewer har rätt—den flaggar ibland fel foton som dubbletter, så dubbelkolla alltid innan du raderar. Den frigjorde 32GB bara från gammalt skräp som täppte igen min telefon. För en gratis app är det en vinst.
Nu, jämfört med Städningskit och Rensningsappen som nämns av @sterrenkijker och @caminantenocturno, skulle jag säga att Smart Rensningsapp håller det enkelt. Städningskits prenumerationsmodell är okej om du gillar extra funktioner som cybersäkerhetsverktyg eller videokomprimering, men de veckovisa annonserna i gratisversionen passar inte alla. Rensningsappen? Den försöker, men dess gratisversion är för begränsad (i princip en provversion med annonser), och den där prenumerationen på $6,99/vecka är lite smärtsam.
Här är dock där Smart Rensningsapp brister—den rör inte e-post, kontakter eller erbjuder videokomprimering som vissa av de betalade konkurrenterna gör. Om du vill ha de avancerade funktionerna eller ifall du vill göra hardcore-optimering på flera fronter, kanske en av premiumalternativen rättfärdigar den extra kostnaden. Men sagt det, om allt du verkligen behöver är mer lagringsutrymme och ett renare fotoalbum, skulle jag inte bry mig om att betala.
Slutomdöme? Börja med Smart Rensningsapp—den är enkel, gratis och effektiv. Bara lita inte blint på AI:n när du organiserar dina foton, annars kan du förlora något viktigt. Uppgradera till något som Städningskit om du verkligen vill ha de där extra finesserna (men bara om du är villig att betala).