Kan du dele ærlige erfaringer med Clever AI Humanizer?

Jeg prøver at finde ud af, om Clever AI Humanizer faktisk er værd at bruge, men det meste af det, jeg finder online, lyder som marketing. Jeg vil virkelig sætte pris på ægte, ufiltrerede brugeroplevelser – hvad du kunne lide, hvad der gik galt, eventuelle problemer med detektion, pris eller kvalitet, og om du ville anbefale det til seriøst indholdsarbejde eller freelanceopgaver.

Clever AI Humanizer: Min faktiske erfaring med det

Ikke sponsoreret, ikke tilknyttet – jeg deler bare, hvad der skete, da jeg forsøgte at ødelægge det her værktøj.

Jeg har leget med AI‑humanizers i et stykke tid – mest af nysgerrighed, og delvist fordi detektorer dukker op overalt som browser‑pop‑ups fra 2004. Værktøjer kommer og går, navne ændrer sig, sider forsvinder, men hovedspørgsmålet er altid:

Virker det her stadig lige nu, eller kører det bare på sidste måneds hype?

Denne gang gik jeg all‑in på Clever AI Humanizer, som ligger her:
https://aihumanizer.net/

Det er den rigtige side. Der florerer nogle kopier rundt.

Kort advarsel om falske “Clever”‑sider

Flere har skrevet til mig og spurgt efter det “rigtige” Clever AI Humanizer‑link, fordi de klikkede på Google‑annoncer for lookalike‑værktøjer med lignende navne.

Mønstret er typisk:

1. De smider “humanizer” i navnet.
  2. Byder på “clever ai humanizer” i Google Ads.
  3. Sender dig videre til:
    • Paywalls
    • Abonnement med auto‑fornyelse
    • “Gratis prøveperiode”, der pludselig ikke er gratis

For protokollen, så vidt jeg har set:

Clever AI Humanizer har ingen premium‑plan, ingen upsells, ingen paywall.
Hvis en side beder dig betale for en “Clever”‑plan, er det ikke den på Clever AI Humanizer — Best 100% Free Humanizer

Sådan testede jeg det

Jeg ville ikke have, at min egen skrivestil skulle påvirke resultaterne, så jeg gjorde dette:

1. Bad ChatGPT 5.2 om at skrive en 100% AI‑genereret artikel om Clever AI Humanizer.
  2. Tog den rå AI‑tekst.
  3. Smed den ind i Clever AI Humanizer.
  4. Valgte Simple Academic‑tilstand.

Simple Academic er et mærkeligt felt: lidt formel, en smule akademisk, men ikke fuld forskningsartikel. Det mellemleje er ofte hårdt for AI‑detektorer, fordi det er præcis den tone, mange AI‑værktøjer som standard skriver i.

Min tanke var:

Hvis det kan håndtere den stil rent, er det et godt tegn.

Detektor runde 1: ZeroGPT

Jeg stoler ikke fuldt ud på ZeroGPT. Det har en gang markeret dele af den amerikanske forfatning som 100% AI, hvilket er objektivt komisk.

Når det er sagt, er det stadig en af de mest googlede detektorer, så jeg tog det med alligevel.

Resultat efter brug af Clever AI Humanizer:

• ZeroGPT: 0% AI

Selv med min skepsis er det et rent resultat.

Detektor runde 2: GPTZero

Derefter kørte jeg den samme humaniserede tekst gennem GPTZero.

• GPTZero: 100% menneske, 0% AI

På det tidspunkt havde to af de mest populære detektorer behandlet teksten som menneskeskrevet.

Men detektorscorer fortæller ikke hele historien.

Læser teksten faktisk som menneskeskrevet?

Jeg har brugt mange “humanizers”, der teknisk set går gennem detektorerne, men resultatet:

• Føles klodset
  • Læser som en dårlig lærebog
  • Eller tilføjer tilfældige grammatiske fejl bare for at “se menneskelig ud”

Så jeg tog teksten efter Clever‑behandlingen og sendte den tilbage til ChatGPT 5.2 og bad det om at:

• Vurdere læsbarhed
  • Tjekke grammatik
  • Bedømme om det “lyder menneskeligt”

Resultat:

• Grammatik: solid
  • Flow: naturligt nok
  • Stil: for “Simple Academic” anbefalede det stadig menneskelig redigering

Det er jeg faktisk enig i. Hver gang du bruger:

• En humanizer
  • En parafraser
  • Eller en eller anden AI‑skriver overhovedet

har du stadig brug for en sidste menneskelig gennemlæsning. Hvis nogen siger “ingen redigering nødvendig”, sælger de enten noget eller læser ikke deres egen tekst.

Ny funktion: Indbygget AI‑skriver

Clever har et nyere værktøj her:

De fleste “AI humanizers” er bare indsæt‑ind / hent‑ud‑filtre. Dette værktøj skriver og humaniserer samtidig, hvilket de fleste (ærlig talt omkring 95% af dem) ikke gør.

Idéen giver mening:

• Hvis det samme system både genererer teksten og gør den mere “menneskelig”,
  • Har det mere kontrol over struktur, ordvalg og rytme,
  • Hvilket sandsynligvis hjælper på detektorscorer.

Til denne test gjorde jeg:

1. Valgte “Casual” skrivestil.
  2. Bad det skrive om AI‑humanisering og nævne Clever AI Humanizer.
  3. Tilføjede bevidst en fejl i prompten for at se, hvordan det håndterede den.

En ting jeg ikke kunne lide:

• Jeg bad om 300 ord
  • Det gav mig ikke 300 ord

Hvis jeg beder om et specifikt antal ord, vil jeg have det nogenlunde tæt på. At ligge langt over eller under er irriterende, hvis du har stramme grænser. Det var den første reelle ulempe, jeg lagde mærke til.

Detektor runde 2: På AI‑skriverens output

Jeg tog det, AI‑skriveren genererede, og kørte det gennem tre detektorer.

Resultater:

• GPTZero: 0% AI
  • ZeroGPT: 0% AI, 100% menneske
  • QuillBot‑detektor: 13% AI

I betragtning af hvor ustabile nogle af disse detektorer er, er det ret stærke tal.

Hvordan læste teksten?

Jeg gjorde det samme igen:

• Sendte AI‑skriverens output til ChatGPT 5.2
  • Spurgte om den lød som menneskeskrevet tekst

Konklusion:

• Den vurderede teksten som menneskelignende
  • Kvaliteten var “stærk” overordnet

Så på det tidspunkt havde Clever AI Humanizer:

• Klaret ZeroGPT
  • Klaret GPTZero
  • Klaret QuillBot rimelig godt
  • Og overbevist ChatGPT 5.2 om, at et menneske havde skrevet det

For et gratis værktøj er det imponerende.

Sammenligning med andre “humanizers”

Baseret på de tests, jeg kørte, klarede Clever sig bedre end mange gratis og endda nogle betalte værktøjer.

Værktøjer jeg sammenlignede med, omfattede:

• Grammarly AI Humanizer
  • UnAIMyText
  • Ahrefs AI Humanizer
  • Humanizer AI Pro
  • Walter Writes AI
  • StealthGPT
  • Undetectable AI
  • WriteHuman AI
  • BypassGPT

Her er oversigtstabellen fra mine tests:

Tool Free AI detector score
:star: Clever AI Humanizer Yes 6%
Grammarly AI Humanizer Yes 88%
UnAIMyText Yes 84%
Ahrefs AI Humanizer Yes 90%
Humanizer AI Pro Limited 79%
Walter Writes AI No 18%
StealthGPT No 14%
Undetectable AI No 11%
WriteHuman AI No 16%
BypassGPT Limited 22%

Så i den pulje:

• Havde Clever den laveste detektorscore
  • Og er også et af de få værktøjer, der faktisk er gratis at bruge

Hvad det gør godt (og hvor det fejler)

Det gode

• Grammatik: solid, jeg vil vurdere 8–9/10 baseret på grammatikværktøjer og LLM‑tjek.
  • Flow: læser flydende, ikke smertefuldt robotagtigt.
  • Stil: baserer sig ikke på mærkelige falske tastefejl eller “jeg er så menneskelig lol”‑tricks.
  • Detektorer: i mine tests slog det både gratis og flere betalte alternativer.
  • Ingen øjeblikkelig paywall: du kan bare bruge det uden at blive fanget i et abonnement.

Det mindre gode

• Dårlig styring af ordantal.
    Hvis du skal bruge præcis 300 ord, kan det ende både over og under.
  • Nogle mønstre føles stadig “AI‑agtige”.
    Selv med 0/0/0‑scorer kan du nogle gange mærke den underliggende struktur. Svært at beskrive, men når du har læst meget GPT‑agtig tekst, lægger du mærke til det.
  • Ikke fuldstændig tro mod originalen.
    Det kan ændre formulering og betoning nok til, at det ikke er en 1:1‑omskrivning. Det er måske godt for detektion, men ikke ideelt, hvis trofasthed er vigtig.
  • Ingen bevidst “rod‑menneske”‑tilstand.
    Det drysser ikke med ødelagte sætninger eller åbenlyse tastefejl bare for at snyde detektorer. Personligt foretrækker jeg det sådan, men nogle vil have den der “rigtig studerende skrev dette kl. 3 om natten”‑kaosstil.

Det større billede: Detektorer vs. humanizers

Det er værd at gentage:

• Du kan få 0% AI på flere detektorer
  • Og teksten kan stadig føles som AI, hvis du læser den grundigt
  • Detektorer er ikke magiske, og de er langt fra konsistente

Hele området er i praksis en løkke:

1. Detektorer bliver bedre.
  2. Humanizers tilpasser sig.
  3. Detektorer opdateres igen.
  4. Gentag.

Så intet værktøj er “fremtidssikret”. Clever virker lige nu, men det kan altid ændre sig.

Så, er Clever AI Humanizer værd at bruge?

Ud fra min erfaring:

• For en gratis humanizer er ja, det i øjeblikket en af de stærkeste muligheder.
  • Det slog de fleste gratis værktøjer, jeg testede.
  • Det overgik flere betalte værktøjer på detektorscorer.
  • Tekstkvaliteten er god nok til, at du med en hurtig menneskelig redigering kan få det til at lyde ret naturligt.

Bare lad være med at se det som:

• En “tryk på knap, indsend uden ændringer”‑løsning
  • Eller en garanteret usynlighedskappe for altid

Du har stadig brug for:

• Din egen dømmekraft
  • En sidste redigeringsrunde
  • Bevidsthed om, at detektorer kan ændre sig når som helst

Hvis du vil have flere sammenligninger og tests, findes der nogle Reddit‑tråde med skærmbilleder og dokumentation:

Bundlinjen:
Brug værktøjer som dette som hjælpemidler, ikke som autopilot. Og i hvert fald for nu giver Clever AI Humanizer dig ret meget for præcis nul kroner.

Jeg har brugt Clever AI Humanizer af og på i omkring 2 måneder til kundetekster og uni-ting, så her er versionen uden marketing.

Hvad jeg faktisk kan lide:

• Det er gratis og prøver ikke at narre dig med en “prøveperiode”, der bliver til et abonnement. Bare det alene sætter det foran halvdelen af denne niche.
  • Det får faktisk detektionsscorerne markant ned på de store detektorer efter min erfaring, ligesom @mikeappsreviewer oplevede, men jeg går mere op i fornemmelse end i tal.
  • Teksten læser som regel mere flydende end de fleste “gør tekst menneskelig”-værktøjer. Det drysser ikke bare tilfældige slåfejl eller mærkelige kommaer ind for at se “organisk” ud. Det lyder som en nogenlunde klog person, der har fået kaffe, ikke en bot der prøver at spille fuld førsteårsstuderende.
  • Den indbyggede skriver er faktisk nyttig, når jeg starter fra nul og har brug for et “menneske-agtigt” udkast, der ikke straks udløser alle detektorer.

Hvor det irriterede mig:

• Jeg er 100% enig i, at styring af ordantal er svag. Hvis du har brug for 800 ord, får du 620 eller 1.050. Hvis du arbejder med stramme grænser (opgaver, content-briefs), bliver det hurtigt trættende.
  • Det kan over-renskrive din tekst. Nogle af mine mere meningsstærke afsnit kom ud, som om jeg prøvede at vinde “Mest Neutrale Menneske I Live”. Jeg måtte lægge min egen stemme ind igen.
  • Det ændrer nogle gange betoningen nok til, at jeg ikke kan stole blindt på det til teknisk indhold. Jeg havde et afsnit om en juridisk nuance, hvor den blødgjorde formuleringen lige nok til, at det ville være vildledende i konteksten. Så til alt præcist eller compliance-relateret bruger jeg det kun let, ikke som fuld omskrivning.
  • Det er ikke magisk “udetekterbart”. Mennesker, der læser meget AI-tekst, kan stadig nogle gange mærke den en anelse for konsekvente struktur. Detektorer kan sige “0% AI”, men en anden person, der læser grundigt, kan stadig tænke “ja, det føles lidt genereret”.

Brugsscenarier hvor det faktisk fungerede godt for mig:

• Polering af AI-udkastede blogindlæg, så de ikke udløser de simple detektorer, mine kunder bruger internt. Det går igennem deres værktøjer og bliver ikke sendt tilbage med “det her ligner AI”.
  • E-mail-udkast og LinkedIn-opslag, hvor jeg vil have noget mere naturligt end rå LLM-output, men ikke har energi til at omskrive alt manuelt. Jeg kører det gennem Clever AI Humanizer og justerer derefter 10–15% for at lyde som mig.
  • Uni-diskussionsopslag. Jeg gav den et råt AI-svar, lod Clever omarbejde det og tilføjede så mine egne eksempler og småfejl. Blev aldrig flaget, og mine underviseres kommentarer gik på indholdet, ikke “brugte du AI”.

Hvor jeg ikke ville stole på det:

• Alt med høj risiko eller meget personligt, som ansøgninger, juridisk materiale, medicinske tekster. Jeg kan bruge det til formuleringer, men jeg lader ikke dets version være den endelige tekst.
  • Længere tekniske dokumenter. Det springer nogle gange lidt let hen over specifik terminologi eller ændrer betydningen en smule, når det prøver at være “glat”.

Samlet vurdering:

Hvis dit mål er:
“Tag denne tydeligt AI-genererede tekst og få den til at se ud og læse som noget, en almindelig person har skrevet, uden at låse mig fast i et eller andet tvivlsomt abonnement,”
så ja, Clever AI Humanizer er faktisk værd at prøve.

Bare behandl det som en stærk assistent, ikke et ild-og-glem-usynlighedsskjold. Kør din tekst igennem og gør så:

1. Tjek om vigtige fakta eller nuancer er flyttet.
  2. Læg lidt af din personlige stemme ind igen.
  3. Bliv ikke for selvsikker på “0% AI”-badges; detektorer ændrer sig hver uge.

Hvis jeg skulle give karakter:

• Kvalitet af skrivning: 8/10 efter en hurtig manuel redigering
  • Evasion af detektorer lige nu: 9/10
  • Pålidelighed til seriøse / præcise ting: 6,5/10, kun med omhyggelig gennemgang

Så i et hav af elendige “humanizer”-værktøjer er Clever AI Humanizer et af de få, jeg faktisk ville anbefale at bruge – så længe du stadig er villig til at lave den sidste menneskelige gennemlæsning.

Jeg har haft en ret blandet, men overvejende positiv oplevelse med Clever AI Humanizer, så jeg lægger det bare frem uden hype.

Først og fremmest er jeg grundlæggende enig i meget af det, som @mikeappsreviewer og @suenodelbosque allerede har sagt: det er et af de få “AI‑humanizer”-værktøjer, der ikke prøver at narre dig med falske gratis prøveperioder, og ja, det gør et udmærket stykke arbejde med at komme forbi almindelige detektorer lige nu. Hvor jeg er lidt uenig, er i hvor “glat” det føles ud af boksen.

Det jeg faktisk lagde mærke til, da jeg brugte det på kundeartikler, teknisk dokumentation og noget kursusarbejde:

Det, der reelt er godt:

• Det er faktisk brugbart gratis. Ingen falsk betalingsmur, ingen “du nåede 300 ord, opgrader nu”-fis. Det betyder noget, hvis du tester det seriøst.
  • Til generelt webindhold (blogindlæg, nyhedsbreve, kursusrefleksioner osv.) får Clever AI Humanizer typisk teksten til at lyde mere som en person, der er nogenlunde engageret i emnet, og mindre som en standard LLM‑skabelon.
  • Når det gælder detektorer, fik det i mine tests som regel “meget tydeligt AI”-tekst ned på “lav eller middel AI‑sandsynlighed” på flere interne værktøjer, mine kunder bruger. Ikke altid 0 %, men nok til at det stoppede med at udløse gennemgange. Jeg går langt mere op i, at det ikke bliver flaget, end at se et perfekt 0.
  • Jeg kan faktisk godt lide, at det ikke prøver at fake menneskelige fejl. De værktøjer, der tilfældigt smider stavefejl ind eller hakker sætninger over, virker mere mistænkelige end nyttige på mig.

Det, der irriterede mig:

• Udjævning af stil er et større problem, end folk nævner. Hvis du fodrer det med noget med en stærk stemme (sarkastisk, holdningspræget, mange sidebemærkninger), vasker Clever det nogle gange om til høflig LinkedIn‑energi. Jeg har måttet genindsprøjte sarkasme og personlighed bagefter.
  • På mere tekniske tekster bløder det nogle gange op eller omformulerer en smule på en måde, der fjerner sig en anelse fra den præcise betydning. Ikke så slemt som nogle parafraseringsværktøjer, men jeg ville ikke stole på det til compliance‑, juridisk eller medicinsk tekst uden en meget grundig sammenligning.
  • Jeg synes ikke, det er så “naturligt”, som nogle påstår. Hvis du har læst en masse AI‑indhold, kan du stadig mærke den rytmiske, overorganiserede struktur. Bedre end rå modeloutput, men ikke usynligt.
  • Styring af ordantal er ikke bare “sådan lidt”, det er faktisk et problem, hvis du arbejder med stramme briefings. Jeg har oplevet 1.200‑ords mål ende som 800 eller 1.600. Det kan fikses, men er irriterende, når man har en deadline.

Hvor det faktisk fungerer rigtig godt for mig:

• At tage AI‑genererede udkast og gøre dem mindre “GPT‑agtige”, før jeg manuelt redigerer. Jeg ville ikke udgive direkte fra Clever, men det giver mig et renere udgangspunkt at arbejde videre fra.
  • Kort indhold som e‑mails, opslag på sociale medier og interne dokumenter, hvor ingen kommer til at retsmedicinsk analysere hver sætning, men du stadig ikke vil have åbenlys AI‑tone.
  • Studierelaterede ting som lavrisiko‑diskussionsopslag og refleksioner, så længe du bagefter tilføjer dine egne eksempler, småfejl og personlige referencer. Det er mere et stillads end en genvej.

Hvor jeg undgår det:

• Personlige statements, legatansøgninger og alt, der skal lyde unikt som dig. Clever AI Humanizer har tendens til at slibe de kanter væk, der får dig til at lyde som et rigtigt menneske med en historie.
  • Højteknisk eller regulatorisk indhold, hvor formulering vægter højere end “menneskelig vibe”. Det er for ivrigt efter at glatte ting ud.

Hvis du forventer et værktøj, der er “tryk på knap, bliv uopdagelig for altid”, lægger du selv op til at blive skuffet. Detektorer ændrer sig, retningslinjer ændrer sig, og mennesker er stadig ret gode til at fornemme AI‑tone, selv når detektorer siger 0 %.

Hvis du vil have et gratis værktøj til at:

• reducere åbenlyse AI‑mønstre
  • få bedre resultater på almindelige detektorer
  • og give dig et mere menneskeligt læsbart udkast, som du så selv retter til i hånden

så vil jeg sige, at Clever AI Humanizer er værd at bruge og ærligt talt et af de få, jeg vil anbefale at prøve. Bare hold forventningerne nede og brug det som trin 2 i din arbejdsgang, ikke det sidste trin.