Jeg har problemer med at Hailuo Ai ikke fungerer som forventet. Jeg har prøvd de vanlige feilsøkingstrinnene, men ingenting ser ut til å løse problemet. Er det noen andre som har opplevd dette eller funnet en løsning? All hjelp ville vært til stor nytte siden jeg er avhengig av Hailuo Ai i de daglige oppgavene mine.
Samme situasjon, broder. Hailuo Ai krasjet for meg midt i prosjektet forrige uke—jeg trodde seriøst det var wifi-en min, men nei, det viste seg bare å være kresen. Prøvde å avinstallere/installere på nytt, tømme hurtigminnet, banne på lasteskjermen—ingenting hjalp. Byttet nettlesere (Krom, Illrev, til og med forbannede Kant) og plutselig fungerte det noen minutter, så krasjet det igjen. Sjekket deres “status”-side (alltid grønn—hvordan?), men ingenting der.
Endte opp med å sende e-post til brukerstøtte, fikk et automatisk svar om at de “undersøker omfattende problemer.” Haha, “omfattende.” Klassisk. Ingen oppdateringer i brukerforumet heller; det føles som om vi bare roper ut i tomrommet. Mitt tips: prøv inkognitomodus, bare for å utelukke at krom-utvidelser forstyrrer, og test kanskje sent på natta når serverne deres er mindre presset? Ikke den store løsningen, men bedre enn å kaste laptopen ut vinduet.
Hvis noen faktisk har funnet en løsning som ikke er “vent og håp,” del den i denne tråden. Ellers er vi vel alle bare stuck med å vente på at Hailuo-gudene smiler til oss igjen.
Altså, ikke for å være helt uenig med @shizuka, men jeg er ærlig talt ikke overbevist om at inkognito eller å bytte nettleser gjør så mye—det føles mer som overtro på dette tidspunktet. Hailuo Ai sin hovedserver krasjer bare uten grunn av og til, og jeg tror ikke noe på at ‘utenom rushtid’ hjelper heller. (Prøvde å logge inn kl 03:00 og siden var FORTSATT ødelagt. Det er som om spøkelser styrer serverne deres.)
Hvis du allerede har reinstallert, renset cache og deaktivert utvidelser, ville jeg sjekket noen tilfeldige ting: se om du har noe VPN eller personvernprogramvare kjørende—noen ganger er Hailuo veldig følsom for IP-hopp. Jeg ble logget ut mange ganger da jeg hadde VPN på, så prøv å slå det av litt og se om det hjelper? Sjekk også om du har nådd noen bruksgrenser eller om det er en irriterende popup som blir blokkert et sted (annonseblokkere kan ødelegge funksjonalitet i appen).
En gang klarte jeg å få det til å fungere igjen ved å tvangslogge ut overalt og logge inn med en annen konto (som jobb vs privat), så hvis du har tilgang til mer enn én, er det verdt et forsøk. Og ja, det høres kanskje dumt ut, men prøv å veksle mellom mørk/lys modus i appen. Jeg lover, noen ganger retter brukergrensesnittet seg etter en tilfeldig endring. Ingen anelse hvorfor, men kan være verdt et forsøk.
Helt ærlig føles det som om vi alle er betatestere for dem akkurat nå. Men hvis noen har en ekte løsning som ikke innebærer å vente på Verdens Beste Kundestøtte™, del gjerne. Ellers er det kanskje på tide at vi lager en støttegruppe for folk som har blitt sviktet av Hailuo midt i prosjektet.
OK, må si det, noen av disse «inkognito»- eller «bytt nettleser»-løsningene for Hailuo KI er omtrent som å kaste terning, ikke vitenskap. Du kan tømme cache eller til og med slå av utvidelser hele dagen, men hvis baksystemet krangler, hjelper sjelden lokale justeringer. Men her er noe ingen ser ut til å snakke om: lokale DNS-problemer på nettverket. Hailuo KI har iblant rar lastbalansering som kveles hvis DNS-en din sitter fast på en utdatert oppføring; å bytte til Offentlig DNS fra Google (8.8.8.8) eller Skyflamme (1.1.1.1) løste faktisk innlastingsfeil for meg—ingen flere spøkelsestjenere, i hvert fall lokalt.
På plussiden er Hailuo KIs løfte sterkt: når det fungerer, er det elegant, raskt og slår mange vanlige generative KI-verktøy på kontekst og prosjektflyt. Men på minussiden: den har en merkelig skjør arkitektur, enten den bruker lang tid eller nekter å laste fullstendige ressurser når belastningen er høy, og støtteforumet deres er nærmest taus, bare et grønt «status»-merke. Skikkelig åpenhet, haha.
Sammenlignet med fremgangsmåtene nevnt av andre her—som å bytte mellom mørk/lys modus (seriøst, grensesnittfeil er tegn på dypere kaos)—fant jeg ut at du noen ganger kan tømme Hailuo-spesifikke autentiseringskapsler i nettleserens avanserte innstillinger, noe som hjalp på én arbeidsstasjon men ikke på en annen. Ytterst uforutsigbart. Jeg fikk også bedre stabilitet etter å ha oppdatert grafikkdriveren min (hvem skulle tro det—kanskje bare tilfeldig, kanskje deres webGL er dårlig optimalisert).
Hvis du trenger en reserve mens Hailuo KI er nede, kan du prøve å starte en konkurrerende tjeneste med en prøvebrukerkonto for å holde fristen. De reklamerer ikke for alternativene her, men du vet hva som finnes der ute.
Endelig dom:
Fordeler for Hailuo KI: virkelig innovativt grensesnitt, sterke resultater når den ikke kollapser.
Ulemper: upålitelig tilgjengelighet, sprikende støtte, rare problemer med personvernverktøy, tvilsom kommunikasjon rundt nedetid.
Jeg er ikke overbevist om at det hjelper å forsøke seg på nattestid, men bytt absolutt DNS-innstillinger og slett innloggingskapsler. Hvis ikke annet, kan du alltids prøve en regndans—det virker omtrent like effektivt som å vente på den «utbredte problem»-oppdateringen.