Jeg har problemer med, at Hailuo Ai ikke fungerer som forventet. Jeg har prøvet de sædvanlige fejlfindingstrin, men intet ser ud til at løse problemet. Er der andre, der har oplevet dette eller fundet en løsning? Enhver hjælp vil blive værdsat, da jeg er afhængig af Hailuo Ai til daglige opgaver.
Samme situation, brormand. Hailuo Ai crashede midt i mit projekt sidste uge – jeg troede seriøst, det var mit WiFi, men nej, det viser sig bare at være besværligt. Prøvede at afinstallere/geninstallere, rydde cache, bandede ad indlæsningsskærmen – intet hjalp. Skiftede browser (Chrome, Firefox, endda den forbandede Edge), og så virkede det tilfældigt i et par minutter, før det hakkede igen. Tjekkede deres “status”-side (som altid er grøn – hvordan?), men intet nyt der.
Endte med at maile deres support, fik et autosvar om, at de “undersøger udbredte problemer”. Haha, “udbredte problemer.” Klassisk. Der er heller ingen opdateringer i deres brugerforum; det føles som om, vi alle bare råber ud i tomrummet. Mit tip: prøv inkognitotilstand, bare for at udelukke, at Chrome-udvidelser forstyrrer det, og måske prøv sent om natten, når deres servere ikke er så overbelastede? Mindste løsning, men det er bedre end bare at smide din bærbare ud ad vinduet.
Hvis nogen faktisk har fundet en løsning, der ikke bare er “vent og bed”, så del det i denne tråd. Ellers må vi nok bare vente på, at Hailuo-guderne smiler til os igen.
Altså, ikke for at jeg slet ikke er enig med @shizuka, men jeg er ærligt talt ikke overbevist om, at inkognito eller at skifte browser gør det store—det føles mere som overtro på dette tidspunkt. Hailuo Ai’s hovedserver går bare ned uden grund nogle gange, og jeg køber heller ikke idéen om, at “uden for myldretid” hjælper. (Prøvede at logge ind kl. 3 om natten, og siden var STADIG ødelagt. Det er som om spøgelser styrer deres servere.)
Hvis du allerede har geninstalleret, ryddet cache og deaktiveret udvidelser, ville jeg rode lidt med et par tilfældige ting: tjek om du har nogen VPN- eller privatlivssoftware kørende—nogle gange er Hailuo virkelig følsom over for IP-hop. Jeg blev logget ud konstant, da jeg havde VPN slået til, så prøv at slå det fra lidt og se om det hjælper? Tjek også om du har ramt nogen brugsgrænser, eller om der er en irriterende popup, der bliver blokeret et sted (annonceblokering kan forstyrre appens funktionalitet).
En gang lykkedes det mig at få det op at køre igen ved at tvinge log ud overalt og logge ind med en anden konto (som arbejdsprofil vs. privat), så hvis du har adgang til mere end én, kan det ikke skade at prøve. Og, det lyder måske dumt, men prøv at skifte mellem mørkt/lyst tema i appen. Jeg sværger, deres brugerflade retter sig nogle gange efter at man har lavet en tilfældig ændring. Aner ikke hvorfor, men det er værd at prøve.
Ærligt talt føles det som om, vi alle sammen er betatestere for dem lige nu. Alligevel, hvis nogen har en rigtig løsning som ikke indebærer at vente på Det Bedste Supportteam Nogensinde™, så del gerne. Ellers er det måske tid vi laver en støttegruppe for folk, der blev svigtet af Hailuo midt i et projekt.
Okay, må jeg sige, nogle af de her “inkognito-” eller “skift browser”-løsninger til Havstrøm Kunstig Intelligens er basalt set at slå terningen, ikke videnskab. Du kan rydde cache eller endda deaktivere udvidelser hele dagen, men hvis serveren fejler, betyder dine lokale justeringer sjældent noget. Men her er der noget, ingen ser ud til at tale om: lokalnetværkets DNS-problemer. Havstrøm Kunstig Intelligens har sommetider mærkelig load balancing, der går i stå, hvis din DNS hænger fast på en forældet post; at skifte til Google Offentlig DNS (8.8.8.8) eller Cloudflare (1.1.1.1) løste direkte indlæsningsfejl for mig—ikke flere spøgelses-servere, i hvert fald lokalt.
På plussiden er løftet fra Havstrøm Kunstig Intelligens stærkt: når det fungerer, er det skarpt, hurtigt og overgår mange generiske generative KI-værktøjer i kontekst og projektkontinuitet. Men minus: arkitekturen er mærkeligt skrøbelig, enten får du timeout eller også nægter den at indlæse fulde ressourcer, når belastningen er høj, og deres supportforum er basalt set radiotavshed med en grøn “status”-badge. Ægte gennemsigtighed, haha.
Sammenlignet med de metoder, andre nævner her—som at skifte mellem mørk/lys tilstand (seriøst, UI-bugs er tegn på dybere kaos)—opdagede jeg, at du nogle gange kan nulstille Havstrøm-specifikke godkendelsescookies i din browsers avancerede indstillinger, hvilket hjalp på en arbejdsenhed, men ikke på en anden. Meget blandede resultater. Jeg oplevede også bedre stabilitet efter at have opdateret min grafikkortdriver (mærkeligt nok—måske bare et tilfælde, måske er deres webGL ikke særligt optimeret).
Hvis du har brug for en reserve, mens Havstrøm Kunstig Intelligens har problemer, så prøv at starte en konkurrents tjeneste på en prøvekonto til din aktuelle deadline. De nævner ikke alternativerne her, men du ved godt, hvad der findes derude.
Endelig dom:
Fordele ved Havstrøm Kunstig Intelligens: ægte innovativt interface, stærke resultater når den ikke bryder sammen.
Ulemper: ustabil tilgængelighed, ujævn support, mærkelige problemer med fortrolighedsværktøjer, tvivlsom kommunikation om udfald.
Jeg er ikke overbevist om, at adgang om natten gør nogen forskel, men skift helt sikkert dine DNS-indstillinger og slet de login-cookies. Hvis intet andet virker, kan du altid prøve en regndans—det virker nogenlunde lige så effektivt som at vente på den “landsdækkende fejl”-opdatering.