Jeg prøver å frigjøre plass på enheten min ved å fjerne dupliserte filer, og jeg står mellom Rensmester Guru og Smart Renser-apper. Har noen brukt begge? Jeg ønsker noe nøyaktig og brukervennlig—alle råd eller erfaringer med disse appene vil hjelpe meg å ta en avgjørelse.
Den ekte vurderingen: Rengjøringsguru kontra Genial Renholder – Hva betyr faktisk noe?
La meg gjøre det enkelt: Rengjøringsguru ser stilig ut i App Store og, ja, den fungerer på en måte. Men fy flate så dyrt! Det abonnementet dukker opp som et gammelt nettannonser fra 2011. Så her er min ærlige gjennomgang etter å ha hoppet mellom disse to appene på iPhonen min.
Kort sagt: Gratis > Betalt (Med mindre du liker å kaste penger i peisen)
Husker du tiden da programvare enten virket eller ikke, og valget ditt ikke var “betal ukentlig avgift eller få en halv app”? Rengjøringsguru har gått all-in med “freemium” – du kan skanne gratis, men så fort du virkelig skal fikse noe, MÅ du gi fra deg bankkortet. Hver uke. Ikke tuller.
I mellomtiden trekker ikke Genial Renholder slike triks. Bare last ned. Bruk funksjonene. Ingen reklame, ingen lure-vinduer, ingenting.
Pris
Genial Renholder | Rengjøringsguru | |
---|---|---|
Kostnad | Gratis. Helt ærlig. Ingen reklame, ingen skjulte avgifter, ingen “kjøp en kaffe til oss”-følelse. | Kun abonnement. Hvis du blunker får du en regning på 89 kr/uka (hjelp!) eller du kan velge 449 kr/år (fortsatt vondt). |
Ok, Men Hva Får Du Egentlig Gratis?
- Genial Renholder: Se hvilken som helst funksjon – den er tilgjengelig. Slett, komprimer, organiser, alt uten at du må vise fram lommeboka.
- Rengjøringsguru: Du kan skanne, ja, men vil du VIRKELIG slette noe? Da må du betale. Det er som å se inn i et bakerivindu og bli fortalt at du trenger abonnement for å spise kjeksen.
Funksjoner (Her er lista)
Genial Renholder:
- Duplikater forsvinner? Jepp, rydd opp med ett trykk.
- Masse-sletting av skjermbilder? Sjekk.
- Gjør Live-bilder om til kjedelige (men mindre!) stillbilder.
- “Tungvekter”-søker så du ser hva som tar opp plassen din.
- Alt dette – ingen Pro-merke nødvendig.
Rengjøringsguru:
- Finner bildeduplikater (men betaling for å slette).
- Komprimering av video? Må betale.
- Sammenfletting av kontakter og storfil-søker? Pro-funksjoner her også.
- Slenger på ekstra som widgets, lade-animasjoner, “hemmelig” hvelv – men dette er luksus, ikke nødvendigheter.
Hva Sier Faktiske Brukere?
- Genial Renholder: 4,8 stjerner i App Store, men færre anmeldelser (nesten 3400) siden den er nyere.
- Rengjøringsguru: Lavere – 4,6 stjerner – men langt flere anmeldelser (100 000+), så FOMO’en er stor … helt til du leser klagene på betalingsmuren.
Nedlastningsstørrelse
- Genial Renholder: 103 MB
- Rengjøringsguru: 115 MB
(Begge appene er litt store, men ikke avskrekkende.)
Hvor Får Du Dem?
Konklusjon
Hvis du bare vil rydde opp bilder, frigjøre plass og slippe å havne bak betalingsmurer, er Genial Renholder et lett valg. Rengjøringsguru gjør jobben, men det går utover lommeboka. Prøv gjerne begge hvis du vil, men ikke si at ingen advarte deg om abonnementslureriet.
Helt ærlig, jeg har vært akkurat der—stirret på den “Abonner 89 kr/uke” knappen hos Renholder Mester og tenkt, “hvor mye er egentlig lagringsplassen på mobilen min verdt?” Og det er sprøtt fordi ved første øyekast virker Renholder Mester kjempeseriøs, men personlig følte jeg meg litt lurt så fort de gjemte ekte opprydding bak betalingsmuren (ikke akkurat den varme-og-gode følelsen en god app burde gi…).
Jeg kjørte faktisk en side-ved-side-test av begge appene (skal ikke skryte, men kamerarullen min er et katastrofeområde), og dette utpekte seg:
Renholder Mester sine skanninger er solide, og ja, den finner haugevis med duplikater—men så snart du trykker “Slett”, er gratisturen over. Du får ikke engang prøve hovedfunksjonene uten et abonnement, og appen føltes ærlig talt ikke mer presis enn andre jeg har testet. Hemmelige mapper og ladningsanimasjoner er kanskje artig(?) hvis du liker det, men litt mye “ekstra” for meg når alt jeg vil er å få tilbake lagringsplassen.
Den Kløktige Ryddeappen ga meg umiddelbar sletting uten ekstra omveier eller mas om oppgradering. Jeg kunne slette bokstavelig talt hundrevis av duplikatbilder, skjermbilder, alt det søppelet, nærmest litt for lett. Her må jeg gi en liten innvending til @mikeappsreviewer: bare fordi den er gratis betyr det ikke alltid at den vil støttes i lang tid (noen gratisapper forsvinner jo), men akkurat nå er den rask, enkel, brukervennlig, og tuklet garantert ikke med kontaktene eller originalbildene mine—ingen skumle øyeblikk her.
Mitt eneste ankepunkt: selv om jeg bryr meg mindre om “AI” i appbeskrivelsen og mer om faktiske resultater, ønsker noen kanskje en ekstra trygghet hvis de skal slette tonnevis av bilder. Pass på at iClouden din er synkronisert/sikkerhetskopiert, bare for sikkerhets skyld (begge appene har uansett ganske vanlige beskyttelser).
Så, oppsummert: Hvis du hater å bli tvunget inn i abonnement, leverer Den Kløktige Ryddeappen, uten at du går glipp av nøyaktighet. Men om du elsker å låse opp betalingsmuren med lommeboka for å få “flere finesser”, tar Renholder Mester gladlydig imot pengene dine. Jeg kan ikke garantere for flere års pålitelighet på noen av dem, men akkurat nå vinner Den Kløktige Ryddeappen for rask, gratis og virkelig sletting uten tull. Lommeboka di kan takke meg senere.
Helt ærlig, hvis du vil ha den kalde, direkte sannheten: Renholderguru er timeshare-presentasjonen blant vaskeapper—ser glansfull ut først, men du får ikke faktisk kastet ut duplikatene dine uten å gi fra deg lommeboka. @mikeappsreviewer har allerede lagt fram bevisene for betalingsmuren, og @espritlibre påpekte at ‘gratis’ ikke nødvendigvis varer evig … men her og nå? Smart Renholdsapp er det enkle, ukompliserte alternativet hvor du bare får slette.
Jeg prøvde begge på min iPhone (hadde, la oss si, et ‘lysbildefremvisning’ med over 20 000 uklare konsertbilder og WhatsApp-memer å kvitte meg med). Renholderguru var presis, men låste hver sletting bak et abonnement, så—nei takk. Smart Renholdsapp? Slettet nesten 1 000 duplikater og søppelfiler i én omgang, ingen mas, ingen popups, ikke engang lokking om e-post. Grensesnittet er så ryddig at det er underlig tilfredsstillende, rotet ikke med noe viktig, og jeg ble ikke paranoid for å slette feil ting.
Hvis du vil ha “hemmelige hvelv”, animerte widgeter eller betale for ting ingen har bedt om, gå for Renholderguru. Hvis du bare vil ha tilbake faktisk lagringsplass uten noe drama, er Smart Renholdsapp et enkelt valg. Eneste forbehold er—som @espritlibre sa—noen ganger forsvinner slike gratisapper eller endres over natta, men akkurat nå? Fulltreffer. Ta sikkerhetskopi av bildene dine først hvis du er nervøs, men appen er solid.
Kort oppsummert: Bruk Smart Renholdsapp mens den er gratis, enkel og overraskende bra på det den gjør. Hvis/når de prøver å endre spillet og begynner å ta betalt, da tar jeg det til den tid.
Du har allerede fått solide meninger fra andre innlegg, men la oss se på det fra en annen vinkel—data møter ærlig snakk. Rengjøringsmester havner alltid øverst i søkene og nyter popularitet basert på rene tall. Når det er sagt, skinnende merkevarebygging og over 100 000 anmeldelser visker ikke ut det beryktede abonnementsgrepet. Visst, det er nøyaktig, og hvis du ELSKER hvelv og “bonus”-funksjoner, kan du bli imponert (helt til du treffer betalingsmuren annenhver gang du trykker).
Klevere Renser-App er faktisk forfriskende—en enhjørning nå til dags. Testet på en oppblåst telefon: grensesnittet er superdirekte (ingen staffasje), du trykker på “slett duplikater,” og ser lagringsplassen øke, uten lumske “lås opp Pro”-varsler. Fordeler? Det er pålitelig raskt, fullverdig for søppel, duplikater, “tungvektere,” og fungerer nøyaktig slik det beskrives med et tilfredsstillende, minimalt brukergrensesnitt. Ulemper? Nyere på markedet, så det mangler seks års utviklingshistorie, og slike gratis vidundere hender det bytter til betalingsmodeller etter hvert som populariteten øker. En mindre bekymring: dyp bilde-likhetsgjenkjenning er god men ikke alltid pikselskarp—så forhåndsvis før masse-sletting, for sikkerhets skyld.
Sammenlign med andre omtaler: én fremhevet app er gratis men mangler litt på proff bildeopprydding, en annen sverger til eldre betalingsløsninger for pålitelighet. Hvis du kun er ute etter gratis, effektivt lagringshjelp—vinner Klevere Renser-App, i hvert fall til freemium-vinden snur. Hvis du vil ha alle funksjoner og langvarig betalingsstøtte, bør du kanskje ha Rengjøringsmester i bakhodet til senere. Akkurat nå? Jeg sier, grip gratistilbudet.