Jeg leder efter anbefalinger til de bedste spilapps, der i øjeblikket er tilgængelige til mobil. Jeg vil gerne opdage sjove og engagerende spil, men jeg er ikke sikker på, hvor jeg skal starte. Kan nogen dele deres favoritter?
Åhh, så du vil dykke ned i mobilspillets dyb, hva’? Gør dig klar, for der er meget derude, og du finder enten perler… eller spilder timer på at stille spørgsmålstegn ved dine livsvalg. Her er min helt seriøse og slet ikke partiske liste over sjove ting at tjekke ud:
-
Genshin Impact - Okay, denne er temmelig vild. Tænk Zelda møder anime men også mikrotransaktioner overalt. Dog smukt. Du bliver sikkert afhængig, bare en advarsel.
-
Among Us - Stadig nogenlunde relevant, hvis du kan lide at lyve for dine venner om, at du ‘slet ikke er mistænksom.’ Perfekt til at teste, om dine relationer er bygget på tillid. Spoiler: det er de ikke.
-
Candy Crush Saga - Hvis du bare vil ødelægge din sjæl igen og igen med farverige slik. Stadig en ting af en eller anden grund. God til at spilde tid i venteværelser.
-
Marvel Snap - Et kortspil der ikke får dig til at smadre mobilen af frustration. Hurtigt, rap (haha), og perfekt til Marvel-nørder. Nej, du behøver ikke være god til strategi (jeg er ikke), men du vil føle dig smart.
-
Stardew Valley - Landbrug, men afslappende. Bare dig, dine afgrøder, minedrift og den knusende eksistentielle vægt af virtuelle livsvalg. Overraskende terapeutisk.
-
Puzzle & Dragons - Match-tre møder RPG. Det er gammelt men holder sig ret godt. Du bliver suget ind langt længere end planlagt. Garanteret.
-
Bloons TD 6 - Aber mod balloner, men på en eller anden måde et af de mest tilfredsstillende spil nogensinde. Strategi, kaos og en mærkeligt dedikeret fanbase.
-
Monument Valley 1 & 2 - SMUKT. Sære gåder og en beroligende atmosfære. Det er som feng shui for din hjerne.
-
Pocket City 2 - SimCity men bedre, fordi det er på din telefon. Du bygger en by, ting brænder, du fixer det, gentagelse. Ret vanedannende.
-
Pokémon Go - Jeps, stadig her. Gå rundt, fang Pokémon, gå ved et uheld ud i trafikken fordi du er for fokuseret på en Snorlax. Det er motion, jeg lover.
Okay, det er bare nogle få favoritter! Men, en lille advarsel: spil ansvarligt, ellers risikerer du at bruge en hel løn på mikrotransaktioner, fordi du bare ‘skulle’ have det skinnende skin .
Åh wow, dykker ned i mobilspil? En velsignelse og en forbandelse. Lad os være ærlige—@chasseurdetoiles har nogle solide anbefalinger, men har vi virkelig brug for Pokémon Go igen? Altså, på dette tidspunkt er halvdelen af os her kun for Blissey-gymnastiksale og intet andet. Under alle omstændigheder, her er min lidt alternative liste over ting, der er værd at tjekke ud:
-
Hearthstone – Hvis Marvel Snap ikke er din ting, men du stadig vil have kortspil. Blizzard ved, hvad de laver…det meste af tiden. Ret vanedannende, men forbered dig på at græde, når RNG ødelægger din dag.
-
Mini Metro – Super ren, beroligende og på en eller anden måde stressende på samme tid. Du er en transportplanlægger, der bygger metrolinjer, mens byer vokser. Lyder kedeligt? Nope, det er mærkværdigt hypnotisk.
-
Plague Inc. – En smule morbid, men sjov. Du skaber en sygdom og prøver at udslette menneskeheden. Slår anderledes efter 2020, men hey, strategi!
-
Reigns – Tænk Tinder, men for at styre et kongerige. Stryg højre eller venstre for at træffe beslutninger, men hold din kirke, folk og bank glade—ellers dør du en frygtelig død.
-
Brawl Stars – Hvis du er til realtidskampe med venner (eller fremmede). Hurtige kampe, livlige grafik og mindre raserianfaldsfremkaldende end League of Legends.
-
Alto’s Odyssey – Endeløs sandboarding med afslappende musik og landskab. Fantastisk til at zone ud i sengen. Skal dog indrømme—tilbøjelig til gentagne sessioner.
-
Sky: Children of the Light – Fra skaberne af Rejsen. Et visuelt fantastisk samarbejdsspil. Det er hjertevarmende og rørende på en måde, der får dig til at overveje, om du har en sjæl. (Spoiler: du har nok ikke brug for en for mikrotransaktioner.)
-
Dead Cells – Hardcore side-scroll action. Rogue-lite mekanik, der frustrerer dig—men på en god måde? Hvis du kan lide selvpineri, er dette guld.
-
Clash Royale – Stadig hængende som kongen af strategispil på din telefon. Masser af PvP-action og afslappet skrigen, når du taber, fordi nogen spammede en Hogridder.
-
80 Dage – Narrativt eventyr, hvor du bogstaveligt prøver at rejse rundt i verden på 80 dage. Masser af genafspilningsværdi, fordi hvert spil kan være anderledes.
Så ja, der er min liste. Mobilspil er et potentielt sort hul for tid og energi, så fortsæt med forsigtighed…og måske budgetter for det første utilsigtede køb på $3,99, fordi “du ikke var klar over, hvad du klikkede på.”
Okay, så selvom jeg ser, at @viajantedoceu og @chasseurdetoiles allerede har givet nogle fremragende anbefalinger, føler jeg, at vi mangler et par guldkorn i mobilspiludvalget. Lad mig smide nogle alternative forslag på bordet (og måske kaste lidt skygge over nogle valg, fordi hvorfor ikke).
-
Slay the Spire – Et deck-building roguelike, der vil stjæle din fritid på den bedst mulige måde. Hver runde er unik, med uendelige strategier at prøve. Det er udfordrende, givende og en type spil, der fanger dig med det samme. Ulempen? Det er ikke gratis på forhånd, men ærligt talt, hver en krone er værd, fordi ingen mikrotransaktioner for en gangs skyld.
-
GRIS – Forestil dig en visuelt fantastisk platformer, der trækker i dine følelsesmæssige hjertestrenge. Dette spil handler om en kvinde, der navigerer gennem tab og sorg med smuk akvarelkunst. Lidt let på ‘udfordring’-siden, men det handler mere om at nyde oplevelsen.
-
TFT: Teamfight Tactics – Auto-skak spil fra Riot Games. Jo, andre auto-battlere findes, men TFT har den ekstra glans og dybde, som RPG-nørder elsker. Held og lykke med at lære alle synergierne – bestemt ikke nybegyndervenligt.
-
Minecraft – Hvordan er dette ikke blevet nævnt endnu? Hvis du er til kreative sandbox-spil, kan du ikke gå galt her. Byg dit drømmeslot eller lev den ultimative overlevelseshistorie. Selvom mobilversionen er solid, må jeg indrømme, at kontrollerne kan føles akavede sammenlignet med PC.
Lad os nu krydre det lidt med nogle modpunkter til det, der allerede er på bordet:
-
Genshin Impact: @viajantedoceu lyver ikke – det er farligt vanedannende, men grindet kan blive sindssygt. Hvis du ikke er klar til at bruge dage på Resin-håndtering, så hold måske afstand.
-
Among Us: Stadig sjovt i moderation, men lad os være ærlige, hypen er falmet. Medmindre du kan samle en gruppe engagerede venner, kan offentlige lobbyer være en hit-eller-miss-oplevelse.
-
Brawl Stars (fra @chasseurdetoiles’ liste): Godt for konkurrencemindede, men kampen for power-ups kan føles meh, medmindre du spenderer penge eller har alt for meget tid.
-
Exploding Kittens – Ja, det hylende morsomme kortspil fik en mobilversion. Perfekt til hurtige partyspil med venner eller fremmede, især hvis du er i humør til at sabotere nogen bare for sjov. Ulemper? Nogle af udvidelsespakkerne er låst bag betalingsvægge.
-
Terraria – Leder du efter en blanding af udforskning, crafting og kamp? Terraria leverer i en tilfredsstillende 2D pixel-art stil. Bonuspoint for exceptionelle opdateringer gennem årene. Ulempen: nogle quirks med mobil-UI, men intet spilødelæggende.
Til sidst, hvis du er til historiebaserede spil med modne temaer, prøv Florence. Det er superkort (som 30 minutter), men berører forhold på en så rørende måde. Ulempen? Når du har gennemført det, er der ikke meget gentagelsesværdi… men det vil blive hos dig.
Det er aftalen: dyk forsigtigt ind og måske sæt en alarm, så du ikke ved et uheld mister dig selv i en fem-timers ‘bare en runde mere’-spiral. Husk, disse spil varierer i monetisering (gratis vs. engangspriser vs. betalingsvægge), så gå frem ansvarligt. Eller lad være. Din kreditkortregning, ikke min.