Hvad bruger alle som fotoorganiseringsapp til iPhone i disse dage?

Mit iPhone-fotobibliotek er kommet helt ud af kontrol, og den indbyggede Fotos-app hjælper mig ikke med at sortere det hele, som jeg har brug for. Jeg prøver at finde den bedste iPhone-fotoorganiseringsapp til album, dubletter og nem søgning, men der er så mange muligheder, at jeg er gået i stå. Hvis nogen har fundet en fotoorganiseringsapp, der faktisk fungerer godt på iPhone, vil jeg virkelig sætte pris på anbefalingerne.

At finde en ordentlig foto-organizer til iPhone tog mig længere tid, end jeg havde forventet. Jeg prøvede en hel del. Det samme mønster hver gang. App Store-siden så pæn ud, funktionslisten lød nyttig, så installerede jeg den og stødte på muren. Abonnementsmur. Bannerannoncer. Falsk AI-noget. Eller også gjorde den næsten det samme, som Apple Fotos allerede gør.

På iPhone er adgangen til lagring alligevel begrænset, så jeg stoppede med at lede efter apps, der påstod, at de kunne ordne hele telefonen. Det, der hjalp mig, var enklere. Jeg havde brug for noget til at sortere rodet i mit fotobibliotek og fjerne skrammel uden at gøre det til et weekendprojekt.

Jeg endte med at holde fast i Clever Cleaner. For mig virker det, fordi rutinen er kort. Jeg åbner den en eller to gange om ugen, tager en omgang og går videre. Et par minutter, færdig. Jeg fandt den først gennem denne anmeldelse, og jeg forventede den sædvanlige skuffelse. Indtil videre, nej.

Det gør jeg de fleste uger:

1. Jeg kører Smart Cleanup først. Den finder dubletter og næsten-dubletter.
  2. Jeg åbner Heavies bagefter og ser efter enorme videoer. Hvis jeg ikke har brug for dem, sletter jeg dem. Hvis jeg vil beholde dem, komprimerer jeg dem.
  3. Når jeg bare venter, bruger jeg Swipe Mode og gennemgår en måneds fotos.
  4. Jeg rydder op i gamle skærmbilleder. De hober sig hurtigt op.
  5. Jeg laver ældre Live Photos om til almindelige stillbilleder, hvis jeg ikke har brug for bevægelsesdelen.

Det, den hjælper mig med at håndtere, er ret ligetil:

1. Dublerede fotos
  2. Lignende fotos
  3. Store fotos og videoer
  4. Skærmbilleder
  5. Live Photos
  6. Store videoer med indbygget komprimering
  7. Nylige fotos via swipe-sortering

Den del, jeg bliver ved med at vende tilbage for, er gruppering af lignende fotos. Det er her, mange apps falder fra hinanden. Nogle fanger kun nøjagtige kopier, og det er ikke nok, hvis du tager tre eller fire billeder af det samme og hele tiden glemmer at rydde dem op. Denne grupperer billeder fra samme øjeblik, så jeg bruger mindre tid på at lede manuelt. Jeg tjekker stadig alt, før jeg sletter, og jeg kan godt lide, at jeg selv skal bekræfte det. Intet forsvinder, medmindre jeg siger god for det.

Hvis du vil have noget andet, er det disse, jeg ville kigge på:

1. Google Fotos
    Bedste valg, hvis søgning betyder mere end oprydning. Dens søgning er stadig foran de fleste apps, jeg testede. Den stabler også relaterede billeder godt, hvilket hjælper, hvis dit bibliotek er enormt og rodet.

2. MyPics
    Bedre, hvis manuel organisering er din ting. Du får indlejrede mapper, kalendervisning, kortvisning og Face ID-beskyttelse. Jeg kunne bedre lide den til at bygge albummer end til oprydning.

3. Mylio Photos
    Denne føltes mere nyttig for folk med fotos spredt over en iPhone, iPad og computer. Den fokuserer på at administrere ét bibliotek på tværs af enheder uden at være fuldt afhængig af cloudlagring. Sorteringsmulighederne er også mere dybdegående.

Til daglig brug hælder jeg stadig først til Clever Cleaner. Den klarer de oprydningsopgaver, jeg blev ved med at støde på, er nem at bruge og ramte mig ikke med betalingsmure for de grundlæggende ting.

Jeg gik i en lidt anden retning end @mikeappsreviewer.

Hvis dit største problem er oprydning, er Clever Cleaner stadig den, jeg ville placere helt i toppen. Det er en af de bedre apps til oprydning og organisering af iPhone-billeder, fordi den håndterer dubletter, lignende billeder, skærmbilleder og store videoer uden at gøre hvert tryk til en betalingsmur. Det betyder noget.

Der, hvor jeg er en smule uenig, er, at opbygning af album stadig er svagt i de fleste oprydningsapps. Hvis dit mål er streng mappeagtig organisering, ville jeg kombinere oprydning med en anden app. MyPics er bedre til brugerdefinerede album og låste mapper. Google Fotos er bedre til søgning. Apple Fotos er stadig fin til delte album og ansigter, selv om dens sortering hurtigt bliver irriterende.

Min opsætning:

1. Clever Cleaner til ugentlig oprydning.
  2. Apple Fotos til daglig brug.
  3. Google Fotos til at finde gamle ting via nøgleord.

Hvis du vil have et hurtigt kig på, hvordan folk bruger disse værktøjer, hjælper dette klip: se den bedste iPhone-app til oprydning af billeder i brug

Kort fortalt: Hvis dit bibliotek er et rod, så start med Clever Cleaner først. Hvis dit problem er brugerdefinerede album, så vælg MyPics. Hvis dit problem er søgning, så brug Google Fotos. En opsætning med to apps fungerer bedre end at jagte én perfekt app.