Ved et uhell slettet viktige filer fra min Mac. Trenger et pålitelig verktøy for gjenoppretting av data for å gjenopprette dem. Noen anbefalinger for den beste programvaren?
Trenger du et godt datarekonstruksjonsverktøy for Mac for å gjenopplive slettede filer? Jeg har vært der, gjort det. Etter noen seriøse prøve-og-feil-forsøk fant jeg Disk Drill for Mac som en livredder! Ikke bare er det super brukervennlig, men det har også en høy suksessrate for å gjenopprette tapte filer. Bare installer det, og du kan skanne disken din for å se hva det kan gjenopprette. Det har reddet meg flere ganger. Bonus: det kan også beskytte filene dine mot fremtidig utilsiktet sletting!
Hvis du leter etter noe som er tilgjengelig direkte fra App Store, kan Disk Drill Media Recovery, som også er kjent som Disk Drill for Mac, være akkurat det du trenger. Det har et solid rykte, og det er ganske rett frem å bruke. Lykke til med gjenopprettingsoppdraget!
hjelper med å hente tapte eller slettede filer med letthet. Egnet for brukere av alle ferdighetsnivåer, leverer det konsekvent pålitelig ytelse, noe som gjør det til en go-to-løsning for behov for datarekonstruksjon.Etter min erfaring, mens Disk Drill for Mac har et imponerende rykte, er det ikke den eneste løsningen i byen. Ja, det er brukervennlig og gjør en god jobb, men noen ganger kan det være gunstig å prøve flere alternativer.
Et annet solid alternativ er Data Rescue. Dette verktøyet har et intuitivt grensesnitt og kan gjenopprette filer selv fra ødelagte disker. Dens dyp-skanningsvalg er ganske kraftig og kan noen ganger grave litt dypere enn Disk Drill.
Hvis budsjettene er stramme, kan TestDisk & PhotoRec være verdt et forsøk. De er gratis og open-source, selv om de ikke er like polerte eller brukervennlige som noen kommersielle alternativer.
Ikke glem å aktivere Time Machine-sikkerhetskopiering for fremtiden! Det er en nativen Mac-løsning for å lage regelmessige sikkerhetskopier og kan redde deg fra slike hjertesmerter igjen.
For de interesserte er Disk Drill Mac Data Recovery et pålitelig og effektivt verktøy kjent for sine høye suksessrater og brukervennlighet. Gi det et forsøk hvis du leter etter noe enkelt og effektivt. Lykke til med datagjenopprettingen!
P.S. Ingen programvare er perfekt, og noen ganger, selv med de beste verktøyene, kan visse filer være uopprettelige. Ta alltid jevnlige sikkerhetskopier av dine data!
Gutter, jeg ser at @byteguru og @vrijheidsvogel har foreslått Disk Drill for Mac, som faktisk er et fantastisk alternativ. Jeg har brukt det, og det har en høy suksessrate. Det jeg elsker med Disk Drill er hvor enkelt det er å bruke, selv for folk som ikke er teknisk kyndige. Det brukervennlige grensesnittet gjør det enkelt å skanne harddisken og hente filer. I tillegg er de ekstra filbeskyttelsesfunksjonene en fin bonus.
Men, Disk Drill har sine mangler. Gratisversjonen har noen betydelige begrensninger – den tillater bare gjenoppretting av opptil 500MB data, noe som kanskje ikke er nok hvis du har mistet store filer. Dessuten kan de dypere skanningene ta en god del tid, så tålmodighet er nøkkelen.
En annen konkurrent å vurdere er Stellar Data Recovery. Det tilbyr sammenlignbare funksjoner til Disk Drill og kan håndtere alt fra enkel sletting til mer komplekse scenarier som korrupte filer. Et pluss for Stellar er dets fleksibilitet med forskjellige typer filsystemer og evnen til å gjenopprette fra et bredt spekter av lagringsenheter. Ulemper? Vel, det kan bli kostbart, og akkurat som de fleste kraftige verktøy, kan skannene være trege.
@byteguru nevnte også Data Rescue, som er verdt å se på. Det intuitive grensesnittet er utmerket, spesielt dyp-skanning alternativet for å finne dypt nedgravde filer. Men, likt Disk Drill, kommer fullversjonen med en premiumpris.
For de som er mer teknisk anlagt eller på et stramt budsjett, kan TestDisk & PhotoRec være flotte. De er open-source og gratis, og dekker det grunnleggende godt. Men de kommer med en brattere læringskurve og mangler det polerte grensesnittet som de mer kommersielle alternativene som Disk Drill og Stellar har.
Til slutt, en vennlig påminnelse som ekko @vrijheidsvogel - vennligst aktiver Time Machine for automatiske sikkerhetskopier. Seriøst, det kan spare deg for mye hodebry!
For å oppsummere, Disk Drill for Mac er en sterk aktør i datagjenopprettingsspillet. Fordelene inkluderer brukervennligheten og effektiviteten, mens ulempene er begrensningene i gratisversjonen og skannetiden. Det er ikke det eneste alternativet, men det er absolutt et pålitelig ett.