Hva er den beste dikteringsprogramvaren for Mac?

Jeg har nylig startet en ny fjernjobb som krever mye skriving, og jeg blir overveldet. Jeg er på utkikk etter anbefalinger for den beste dikteringsprogramvaren for Mac for å hjelpe med å akselerere arbeidsflyten min. Ideelt sett trenger jeg noe pålitelig og lett å bruke.

Vært der, gjort det, ikke sant? Så her er greia. Hvis du er på jakt etter dikteringsprogramvare for Mac, så er den trofaste gamle Siri kanskje ikke god nok for lange dokumenter. Du trenger noe kraftigere. Dragon Dictate er en gigant på dette området. Den er ikke billig, men det er som å ha en personlig assistent som kan transkribere talen din ganske nøyaktig. Jeg har brukt den, og den har spart meg for timer med skriving.

For noe mer budsjettvennlig, sjekk ut Apples innebygde dikteringsfunksjon. Gå til Systemvalg > Tastatur > Diktering. Den er faktisk ganske bra og gratis, så du bør kanskje prøve den først.

Det er også Otter.ai. Den er skybasert, så den er flott hvis du trenger å transkribere møter eller lange samtaler. De har en brukbar gratis versjon, og nøyaktigheten er ganske bra. Du kan til og med redigere transkripsjonene, noe som er en fin funksjon.

Og hvis du er interessert i multitasking og stemmekommandoer, bør du kanskje prøve Stemmekontroll. Det er en annen innebygd funksjon på macOS som lar deg navigere med stemmen din—ganske hendig når hendene dine er fulle (eller bare slitne).

Til syvende og sist, avhenger det av hvor mye du skriver og ditt budsjett. Prøv noen få og se hva som passer best. Og gjør deg klar til å snakke deg gjennom den fjellet av tekst!

Mann, jeg føler deg. Å bli begravet i tastaturarbeid kan være en byrde. Hvis du ser etter dikteringsprogramvare for Mac, vil jeg si gå med noe som passer din arbeidsbelastning og budsjett.

Dragon Dictate er som Ferrari’en av dikteringsprogramvare. Supernøyaktig, men kommer med en tung prislapp. Det er verdt det hvis du håndterer store mengder skriving, men kanskje ikke for alle.

For noe lettere på lommeboken, nevnte @nachtschatten det innebygde dikteringsverktøyet på Mac. Det er ganske solid for en gratis løsning. Ikke så robust som Dragon, men kan gjøre jobben for mindre oppgaver.

Et annet alternativ som folk ikke snakker nok om er Braina Pro. Det er ikke superkjent, men jeg har funnet dikteringsmulighetene ganske pålitelige. I tillegg har det noen kule AI-funksjoner som kan hjelpe deg med andre oppgaver.

For møter og samtaler, er Otter.ai en livredder. Nøyaktige, redigerbare transkripsjoner, og det er skybasert, så du kan få tilgang til notatene dine fra hvor som helst.

I tillegg, ikke overse Google Docs’ stemmeskrivefunksjon hvis du er ok med en mer integrert løsning. Åpne et nytt dokument, gå til Verktøy, og trykk på Stemmestyring. Det er ikke perfekt, men det er et godt alternativ hvis du allerede bruker Googles økosystem.

Så, kort sagt, sjekk ut:

1. Dragon Dictate (dyrt men kraftig)
  2. Macs innebygde diktering (gratis og anstendig)
  3. Braina Pro (et godt mellomnivå)
  4. Otter.ai (flott for møter)
  5. Google Docs Voice Typing (integrert og gratis)

Prøv noen få og se hva som fungerer best for deg!

Skål for å snakke mer og skrive mindre! :microphone::speech_balloon::woman_technologist:

Greit, la oss gå rett på sak!

Først og fremst, hvis du er opp til ørene i skriving og vurderer å automatisere dette, tenk deg om to ganger før du hopper på Dragon Dictate. Joda, det er supernøyaktig, men det er dyrt, og la oss være ærlige, ikke alle vil bruke så mye penger.

Siden @yozora og @nachtschatten allerede har lagt ut et godt utvalg, her er en alternativ vri på dine muligheter:

1. Dragon Dictate: Det er elitistisk, men prislappen kan skremme mange. Utmerket for stor skrivearbeid. :+1:
  2. Macs innebygde diktering: Gratis og praktisk, men det er kanskje ikke tilstrekkelig for oppgaver med høyt volum og nyanser. Prøv det for enklere behov.
  3. Otter.ai: Solid for møter og samtaler, men husk at det er skybasert—kan være litt tregt avhengig av internettforbindelsen. Utmerket gratisnivå og redigerbarhet, dog.
  4. Stemmeinndating i Google Docs: Fungerer innenfor Googles økosystem, gir fleksibilitet, men kan snuble litt med komplisert sjargong.

Nå, la meg foreslå noen mindre kjente alternativer:

• Braina Pro: Ikke veldig populær, men pålitelig. Hvis du er interessert i en kombinasjon av diktering med et snev av AI-oppgaver, er dette en perle. I tillegg tilbyr det en balansert mellomgrunn når det gjelder pris og funksjonalitet.

• Speechnotes: Et nettbasert verktøy som konverterer tale til tekst. Superenkelt, ingen forstyrrelser. Men hei, det er gratis og verdt et forsøk hvis du trenger en grunnleggende løsning.

Fordeler og ulemper med den anbefalte programvaren:

Dragon Dictate:

• Fordeler: Førsteklasses nøyaktighet, utmerket for tunge arbeidsbelastninger, flott funksjonssett.
  • Ulemper: Dyrt, brattere læringskurve.

Macs innebygde diktering:

• Fordeler: Gratis, enkel oppsett, grei for uformell bruk.
  • Ulemper: Begrenset tilpasning, mindre egnet for lange dokumenter.

Otter.ai:

• Fordeler: Flott for transkribering av møter, redigerbare transkripsjoner, gratis nivå tilgjengelig.
  • Ulemper: Avhengig av internett, kan være mindre nøyaktig med tunge aksenter.

Braina Pro:

• Fordeler: Pålitelig diktering, ekstra AI-funksjoner, mer overkommelig pris.
  • Ulemper: Mindre populær, færre ressurser og brukeromtaler på nettet.

Speechnotes:

• Fordeler: Gratis, enkel å bruke, tilgjengelig på nettet.
  • Ulemper: Begrensede funksjoner, mindre nøyaktig.

Sammendrag: prøv den innebygde dikteringen først siden den er gratis. Hvis det ikke faller i smak, tilbyr Braina Pro en fin mellomlinje uten å brenne et hull i lommeboken. For nyanserte behov og hvis du har en stor lommebok, gå med Dragon Dictate.

God diktering, og måtte fingrene dine få den etterlengtede hvilen! :star2::mega::woman_technologist: