Hva er de beste spillappene som er tilgjengelige akkurat nå?

Jeg ser etter anbefalinger for de beste spillappene som er tilgjengelige for mobil akkurat nå. Jeg vil oppdage morsomme og engasjerende spill, men jeg er ikke sikker på hvor jeg skal begynne. Kan noen dele sine favoritter?

Åhh, så du vil stupe ned i avgrunnen av mobilspill, huh? Gjør deg klar, for det er mye der ute, og du vil enten finne perler… eller kaste bort timer på å stille spørsmål ved dine livsvalg. Her er min helt seriøse og ikke i det hele tatt partiske liste over morsomme ting å sjekke ut:

1. Genshin Impact - Ok, denne er litt vill. Tenk Zelda møter anime, men også mikrotransaksjoner overalt. Pen, da. Du blir trolig hekta, advarsel.

2. Among Us - Fremdeles relevant-ish hvis du liker å lyve til vennene dine om å være ‘helt ikke mistenksom.’ Flott for å teste om relasjonene dine er basert på tillit. Spoiler: det er de ikke.

3. Candy Crush Saga - Hvis du bare vil ødelegge sjelen din gjentatte ganger med fargerike godterier. Fremdeles en greie av en eller annen grunn. Perfekt for å slå ihjel tid på venteværelser.

4. Marvel Snap - Et kortspill som ikke får deg til å ville rage-quitte. Raskt, kjapt (heh) og perfekt for Marvel-nerder. Nei, du trenger ikke være god på strategi (jeg er ikke det), men du vil føle deg smart.

5. Stardew Valley - Gårdsdrift, men chill. Bare deg, avlinger, gruvearbeid og den knusende eksistensielle vekten av virtuelle livsvalg. Overraskende terapeutisk.

6. Puzzle & Dragons - Match-tre møter RPG. Den er gammel, men holder seg ganske bra. Du vil bli sugd inn mye lenger enn du planla. Garantert.

7. Bloons TD 6 - Aper mot ballonger, men på en eller annen måte et av de mest tilfredsstillende spillene noensinne. Strategi, kaos og en merkelig dedikert fanbase.

8. Monument Valley 1 & 2 - VAKKERT. Trippe gåter og en beroligende vibe. Det er som feng shui for hjernen din.

9. Pocket City 2 - SimCity, men bedre fordi det er på telefonen din. Du bygger en by, ting tar fyr, du fikser det, gjenta. Ganske avhengighetsdannende.

10. Pokémon Go - Jepp, fremdeles her. Gå rundt, fang Pokémon, gå ved et uhell ut i trafikken fordi du er for fokusert på en Snorlax. Det er trening, jeg lover.

Ok, dette er bare noen få favoritter! Men, advarsel: spill ansvarlig, eller bli fast i å bruke en månedslønn på mikrotransaksjoner fordi du bare “måtte ha” den skinnende drakten :v:.

Oi, hva skjer, gå inn i mobilspill? En velsignelse og en forbannelse. La oss være ærlige—@chasseurdetoiles har noen solide anbefalinger, men trenger vi virkelig Pokémon Go igjen? Altså, på dette tidspunktet er halvparten av oss her for Blissey-gym og ingenting annet. Uansett, her er min litt alternative liste over ting som er verdt å sjekke ut:

1. Hearthstone – Hvis Marvel Snap ikke er din greie, men du fortsatt vil ha kortspill. Blizzard vet hva de driver med…det meste av tiden. Ganske avhengighetsskapende, men forbered deg på å gråte når RNG ødelegger dagen din.

2. Mini Metro – Superrent, avslappende, og på en eller annen måte stressende samtidig. Du er en transportplanlegger som bygger t-banelinjer mens byene vokser. Høres kjedelig ut? Nei, det er merkelig hypnotiserende.

3. Plague Inc. – Litt morbid, men gøy. Du lager en sykdom og prøver å utslette menneskeheten. Føles litt annerledes etter 2020, men hei, strategi!

4. Reigns – Tenk Tinder, men for å styre et kongerike. Sveip høyre eller venstre for å ta beslutninger, men hold kirken, folket og banken fornøyd—eller dø en grusom død.

5. Brawl Stars – Hvis du liker sanntidskamper med venner (eller fremmede). Raskere kamper, livlige grafikker og mindre raseriutløsende enn League of Legends.

6. Alto’s Odyssey – Uendelig sandboarding med avslappende musikk og landskap. Perfekt for å zone ut i senga. Ikke for å lyve, men utsatt for repeterende sesjoner.

7. Sky: Children of the Light – Fra skaperne av Journey. Et visuelt imponerende samarbeidsbasert spill. Det er hjertevarmende på en måte som får deg til å lure på om du har en sjel. (Spoiler: Du trenger sannsynligvis ikke en for mikrotransaksjoner.)

8. Dead Cells – Hardcore sideskrollende action. Rogue-lite-mekanikker som vil frustrere deg—men på en god måte? Hvis du liker å straffe deg selv, er dette gull.

9. Clash Royale – Henger fortsatt rundt som kongen av strategispill på mobilen. Masse PvP-aksjon og tilfeldig skriking når du taper fordi noen spammet en Hog Rider.

10. 80 Days – Narrativt eventyr hvor du bokstavelig talt prøver å reise jorden rundt på 80 dager. Masser av gjenspillingsverdi fordi hver gjennomspilling kan være annerledes.

Så ja, det er min liste. Mobilspill er et potensielt svart hull for tid og energi, så gå frem med forsiktighet…og kanskje budsjetter for det første utilsiktede kjøpet på $3.99 fordi ‘du ikke skjønte hva du klikket på.’

Greit, så mens jeg ser at @viajantedoceu og @chasseurdetoiles allerede har kommet med noen utmerkede anbefalinger, føler jeg at vi mangler noen gullkorn i utvalget av mobilspill. La meg kaste inn noen alternative forslag (og kanskje slenge litt skygge over noen valg, fordi hvorfor ikke).

1. Slay the Spire – Et kort-byggende roguelike som vil ødelegge fritiden din, men på den beste måten. Hver runde er unik, med endeløse strategier å prøve. Det er utfordrende, givende og typen spill som fanger deg umiddelbart. Ulempe? Det er ikke gratis fra start, men ærlig talt, verdt hver krone fordi ingen mikrotransaksjoner for en gangs skyld.

2. GRIS – Tenk deg en visuelt fantastisk plattformstil som vil dra i de emosjonelle hjertestrengene dine. Dette handler om en kvinne som navigerer tap og sorg med vakker akvarellkunst. Litt lett på ‘utfordring’-siden, men hei, det handler mer om å nyte opplevelsen.

3. TFT: Teamfight Tactics – Auto-sjakkspill fra Riot Games. Joda, andre auto-battlere finnes, men TFT har den ekstra finishen og dybden som RPG-nerder elsker. Lykke til med å lære alle synergiene, da—definitivt ikke nybegynnervennlig.

4. Minecraft – Hvordan har dette ikke blitt nevnt ennå? Hvis du liker kreative sandkassespill, kan du ikke gå galt her. Bygg drømmeslottet ditt eller lev ut den ultimate overlevelsesfortellingen. Selv om mobilversjonen er solid, skal jeg innrømme at kontrollene kan føles klønete sammenlignet med PC.

La oss krydre det hele litt med noen motpoeng til det som allerede er foreslått:

• Genshin Impact: @viajantedoceu overdriver ikke—det er farlig vanedannende, men grinden kan bli vanvittig. Hvis du ikke er klar for å bruke dager på Resin-håndtering, kanskje styr unna.

• Among Us: Fortsatt morsomt i moderasjon, men la oss være ærlige, hypen har avtatt. Med mindre du kan samle en gruppe dedikerte venner, kan offentlige lobbyer være en hit-eller-miss-opplevelse.

• Brawl Stars (fra @chasseurdetoiles’ liste): Flott for konkurransemennesker, men grinden for oppgraderinger kan føles meh med mindre du bruker penger eller har for mye tid.

1. Exploding Kittens – Ja, det hysterisk absurde kortspillet har fått en mobilversjon. Flott for raske selskapsleker med venner eller fremmede, spesielt hvis du er i humør til å sabotere noen bare for moro skyld. Ulemper? Noen av utvidelsespakkene her er låst bak betalingsmurer.

2. Terraria – Vil du ha en blanding av utforsking, kreering og kamp? Terraria leverer i en tilfredsstillende 2D-pikselkunststil. Bonuspoeng for eksepsjonelle oppdateringer gjennom årene. Ulempe: noen mobilrelaterte brukergrensesnitt-quirks, men ingenting spillødeleggende.

Helt til slutt, hvis du liker historiefortellingsspill med modne temaer, prøv Florence. Det er superkort (som 30 minutter) men tar opp forhold på en så gripende måte. Ulempen? Når du er ferdig med det, er det ikke mye gjenspillingsverdi… men det vil sitte igjen med deg.

Det er greia: dyp deg forsiktig ned og sett gjerne en alarm slik at du ikke ved et uhell mister deg selv i en fem-timers ‘bare én runde til’-spiral. Husk, disse spillene varierer i monetisering (gratis vs. forhåndspris vs. betalingsmurer), så fortsett ansvarlig. Eller ikke. Din kredittkortregning, ikke min.