Hva er de beste alternativene for byggledelsesprogramvare?

Ser etter pålitelig programvare for byggeledelse for å effektivisere prosjektet mitt siden det gamle systemet mitt ikke lenger oppfyller behovene mine. Jeg trenger noe effektivt for planlegging, sporing og rapportering. Noen forslag?

Uff, er det ikke verst når det gamle systemet ditt bare gir opp midt i et prosjekt? Uansett, her er en rask oversikt over noen solide alternativer for byggledelsesprogramvare for å redde forstanden din:

1. Procore: Bygningsbransjens Beyoncé—ser ut som alle bruker det. Flott for planlegging, sporing av fremgang og å lage rapporter. Men en liten advarsel, det er litt kostbart.

2. Buildertrend: Denne har en mer alt-i-ett-følelse. Håndterer planlegging, budsjettering, kommunikasjon—hele pakken. I tillegg er det ganske intuitivt, så du slipper å gråte over opplæringsvideoer i flere dager.

3. CoConstruct: En kul aktør for mindre prosjekter eller tilpassede boligbygg. Håndterer kunde-kommunikasjon bra og integreres med QuickBooks hvis økonomien din er like spredt som min.

4. PlanGrid (Autodesk): Hvis du er superopptatt av planer og sjekklister, fokuserer denne på bygningens dokumenter og samarbeid. Fungerer utmerket i felten.

5. Smartsheet: Tenk regneark, men gjør dem smarte og pene. Flott hvis du er besatt av organisering og vil ha vanvittige tilpasningsmuligheter.

6. Asta Powerproject: Ikke like stort i USA ennå, men en skjult perle hvis detaljert planlegging er din greie. Grensesnittet skriker 2005, så vær forberedt.

Ekstra tips: Om mulig, prøv noen gratisversjoner eller demoer først. Ingen grunn til å binde deg til noe bare for å finne ut at det ikke passer for deg. Og for sagflisens skyld, sjekk at det synkroniserer med den nåværende teknologien din—ingenting er verre enn programvare som ikke samarbeider med verktøyene dine.

Hei, så jeg ser at @waldgeist har lagt ned en solid liste, men ærlig talt, la meg slenge inn noen flere som kanskje passer til det du ser etter:

1. Fieldwire: Hvis prosjektene dine står og faller på oppgavehåndtering, er denne en vinner. Den er fokusert på feltteam, så hvis du har mannskaper ute i felten som trenger oppdateringer på telefonene sine uten alt det overflødige, er denne solid. Dessuten er den mer budsjettvennlig enn Procore.

2. Monday.com: Ja, ja, folk promoterer den hovedsakelig for generisk prosjektstyring, men hør her—den kan tilpasses ganske godt til byggeprosjekter, spesielt for planlegging og sporing av arbeidsflyter. Kan være overkill hvis du ikke liker å fikse med dashbord, da. Noen ganger er mindre mer.

3. Wrike: Denne er litt mer corporate-aktig, men legit hvis du trenger oversikt på høyt nivå over fremdrift, og et rent område for å administrere rapporter. Grensesnittet er glatt, men det er en læringskurve—noe som kan gjøre deg fortvilet hvis det gamle systemet ditt allerede stresset deg ut.

4. Jonas Premier: For mellomstore byggefirmaer—den har mange regnskapsfunksjoner hvis det er en hodepine du vil løse også. Ikke akkurat den mest sexy grensesnittet, ærlig talt. Føles litt gammeldags for 2023, men den gjør jobben sin.

5. RedTeam: Litt under radaren, men super byggfokusert. Grei til sporing av fremdrift, kontrakter og kommunikasjon. Fungerer best for prosjekter med små til mellomstore team.

Her er greia da—mange av disse styringsverktøyene kan føles som å sette kromfelger på en gammel bil hvis arbeidsflytene eller enhetene dine ikke passer til dem. Kanskje start med å notere ned funksjonene du faktisk bruker hver dag, og sørg for at det du velger ikke er fullpakket med 57 ekstragreier du aldri kommer til å bruke. Noen ganger gjør all den “alt-i-ett”-glansen deg bare tregere.

Jeg er litt uenig med @waldgeist om Smartsheet—det har tilpasningsmulighetene, sikkert, men det begynner å føles som å dykke hodestups inn i formel-helvete når du står opp til knærne i byggekaoset. Lek litt med gratisversjonene først før du forplikter deg til noe, ellers kan du bare ende opp med å bytte ut ett problem med et annet.