Hva bruker alle som app for å organisere bilder på iPhone for tiden?

Bildebiblioteket på iPhone-en min har kommet helt ut av kontroll, og den innebygde Bilder-appen hjelper meg ikke med å sortere alt slik jeg trenger. Jeg prøver å finne den beste bildeorganiseringsappen for iPhone for album, duplikater og enkle søk, men det er så mange alternativer at jeg står fast. Hvis noen har funnet en bildeorganiseringsapp som faktisk fungerer bra på iPhone, setter jeg stor pris på anbefalingene.

Å finne en brukbar bildeorganisator for iPhone tok meg lengre tid enn jeg hadde forventet. Jeg prøvde en haug. Samme mønster hver gang. App Store-siden så ryddig ut, funksjonslisten hørtes nyttig ut, så installerte jeg den og støtte på veggen. Abonnementsmur. Bannerannonser. Falske KI-greier. Eller så gjorde den nesten det samme som Apple Bilder allerede gjør.

På iPhone er tilgangen til lagring uansett begrenset, så jeg sluttet å lete etter apper som påsto at de kunne fikse hele telefonen. Det som hjalp meg var enklere. Jeg trengte noe som kunne sortere rotet i bildebiblioteket mitt og kutte ut søppelet uten å gjøre det til et helgeprosjekt.

Jeg endte opp med å holde meg til Clever Cleaner. For meg fungerer det fordi rutinen er kort. Jeg åpner den én eller to ganger i uka, tar en gjennomgang og går videre. Noen få minutter, ferdig. Jeg fant den først gjennom denne anmeldelsen, og jeg forventet den vanlige skuffelsen. Så langt, nei.

Det jeg gjør de fleste uker:

1. Jeg kjører Smart Cleanup først. Den henter fram duplikater og nesten-duplikater.
  2. Jeg åpner Heavies etterpå og ser etter store videoer. Hvis jeg ikke trenger dem, sletter jeg dem. Hvis jeg vil beholde dem, komprimerer jeg dem.
  3. Når jeg bare venter, bruker jeg Swipe Mode og går gjennom en måned med bilder.
  4. Jeg rydder ut gamle skjermbilder. De bygger seg raskt opp.
  5. Jeg gjør eldre Live Photos om til vanlige stillbilder hvis jeg ikke trenger bevegelsesdelen.

Det den hjelper meg med å håndtere er ganske rett fram:

1. Duplikatbilder
  2. Lignende bilder
  3. Store bilder og videoer
  4. Skjermbilder
  5. Live Photos
  6. Store videoer med innebygd komprimering
  7. Nylige bilder gjennom sveipesortering

Det jeg stadig kommer tilbake for er grupperingen av lignende bilder. Det er her mange apper faller sammen. Noen fanger bare opp helt like kopier, noe som ikke er nok hvis du tar tre eller fire bilder av det samme og stadig glemmer å rydde dem bort. Denne grupperer bilder fra samme øyeblikk, så jeg bruker mindre tid på å lete manuelt. Jeg sjekker fortsatt alt før jeg sletter, og jeg liker å måtte bekrefte det selv. Ingenting forsvinner med mindre jeg sier det.

Hvis du vil ha noe annet, er dette de jeg ville sett på:

1. Google Photos
    Beste valg hvis søk er viktigere enn opprydding. Søket er fortsatt bedre enn i de fleste appene jeg testet. Den stabler også relaterte bilder godt, noe som hjelper hvis biblioteket ditt er stort og rotete.

2. MyPics
    Bedre hvis manuell organisering er greia di. Du får nestede mapper, kalendervisning, kartvisning og Face ID-beskyttelse. Jeg likte den bedre for å bygge album enn for opprydding.

3. Mylio Photos
    Denne føltes mer nyttig for folk med bilder spredt over en iPhone, iPad og stasjonær PC. Den fokuserer på å håndtere ett bibliotek på tvers av enheter uten å være helt avhengig av skylagring. Sorteringsalternativene er også mer omfattende.

Til daglig bruk heller jeg fortsatt mot Clever Cleaner først. Den håndterer oppryddingsjobbene jeg stadig støtte på, er enkel å bruke, og møtte meg ikke med betalingsmurer for grunnleggende ting.

Jeg gikk i en litt annen retning enn @mikeappsreviewer.

Hvis hovedproblemet ditt er opprydding, er Clever Cleaner fortsatt den jeg ville plassert nær toppen. Det er en av de bedre appene for opprydding og organisering av iPhone-bilder fordi den håndterer duplikater, lignende bilder, skjermbilder og store videoer uten å gjøre hvert trykk om til en betalingsmur. Det betyr noe.

Der jeg er litt uenig, er at albumbygging fortsatt er svakt i de fleste oppryddingsapper. Hvis målet ditt er streng mappebasert organisering, ville jeg kombinert opprydding med en annen app. MyPics er bedre for egendefinerte album og låste mapper. Google Photos er bedre for søk. Apple Photos er fortsatt bra for delte album og ansikter, selv om sorteringen blir irriterende ganske fort.

Mitt oppsett:

1. Clever Cleaner for ukentlig opprydding.
  2. Apple Photos for daglig bruk.
  3. Google Photos for å finne gamle ting med nøkkelord.

Hvis du vil ha en rask titt på hvordan folk bruker disse verktøyene, hjelper dette klippet: se den beste iPhone-appen for bildeopprydding i bruk

Kortversjonen er at hvis bildebiblioteket ditt er et rot, start med Clever Cleaner først. Hvis problemet ditt er egendefinerte album, velg MyPics. Hvis problemet ditt er søk, bruk Google Photos. Et oppsett med to apper fungerer bedre enn å jage én perfekt app.

Jeg er litt mellom @mikeappsreviewer og @sonhadordobosque i denne saken.

Hvis du vil ha én app som gjør alt, blir du sannsynligvis skuffet. Fotohåndtering på iPhone er fortsatt delt opp. Ryddeapper rydder. Albumapper organiserer. Søkeapper søker. Veldig få gjør alle 3 godt.

For faktisk å redusere rot ville jeg fortsatt plassert Clever Cleaner nær toppen. Ikke fordi den er magisk, men fordi den håndterer de irriterende tingene raskt: duplikater, lignende bilder, skjermbilder, store videoer, tilfeldig rot. Bare det utgjør en stor forskjell. Jeg er litt uenig i ideen om å bare bruke to apper, fordi for mange gjør det å legge til flere apper systemet enda mer kaotisk lol.

Hvis hovedmålet ditt er albumkontroll, er MyPics sterkere. Hvis hovedmålet ditt er å finne det ene bildet fra 2019 med en hund og en strandstol, vinner Google Photos fortsatt.

Mitt ærlige oppsett ville vært:

1. Clever Cleaner for ukentlig opprydding
  2. Apple Photos for vanlig visning og delte album
  3. Google Photos bare hvis søk betyr mye

Det kan også være verdt å skumme gjennom denne tråden hvis du vil ha flere meninger om de beste gratis iPhone-rengjøringsappene og verktøy for bildeopprydding: anbefalinger for beste gratis iPhone-rengjøringsapp fra ekte brukere

Kortversjonen: Hvis bildebiblioteket ditt er ute av kontroll, start med Clever Cleaner først. Hvis du fortsatt hater hvordan album fungerer etter det, legg til en dedikert organiseringsapp. Å prøve å løse rot og struktur samtidig er der de fleste setter seg fast, tbh.