Jag har problem med att kasta min iPhone-skärm till min Firestick, och jag verkar inte kunna lista ut det. Finns det en specifik app eller inställning jag behöver använda? Några steg-för-steg instruktioner eller tips skulle vara väldigt hjälpsamma. Tack!
Du kan använda AirScreen-appen för att spegla din iPhone till din Firestick. Här är en enkel beskrivning:
-
Installera AirScreen-appen:
- På din Firestick, gå till hemskärmen.
- Navigera till ‘Sök’ och skriv ‘AirScreen.’
- Ladda ner och installera appen på din Firestick.
-
Ställ in AirScreen:
- Öppna AirScreen på din Firestick.
- Följ instruktionerna på skärmen för att ställa in det (det är ganska enkelt).
-
Aktivera Skärmspegling på iPhone:
- Se till att din iPhone och Firestick är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.
- Svep ner från det övre högra hörnet av din iPhone-skärm för att öppna Kontrollcenter.
- Tryck på ‘Skärmspegling’ och välj din Firestick (den bör visas under listan över tillgängliga enheter).
Nu, om du märker att AirScreen inte fungerar, är ett annat bra alternativ ‘Casting App’. Den är ganska pålitlig och erbjuder en smidig spegling. Du kan ladda ner den från App Store genom att söka efter det.
Kolla in Casting-appen på App Store - Den borde hjälpa dig att kasta din iPhone till din Firestick enkelt.
Kom ihåg att se till att båda enheterna är på samma Wi-Fi-nätverk för bästa upplevelse. Om din anslutning tappas, kontrollera dina nätverksinställningar igen. Lycka till med castingen!Om AirScreen-appen inte fungerar bra för dig eller om du föredrar en annan metod kan du istället prova att använda en app som heter ‘DoCast Screen Mirroring’ för en smidig upplevelse.
-
Installera DoCast Screen Mirroring:
- Gå till App Store på din iPhone och sök efter ‘DoCast Screen Mirroring’.
- Ladda ner och installera den.
-
Ställ in DoCast Screen Mirroring:
- Starta appen på din iPhone.
- Den bör ge dig instruktioner för att ställa in den med din Firestick.
-
Aktivera Skärmspegling:
- Se till att både din iPhone och Firestick är anslutna till samma Wi-Fi-nätverk.
- På din iPhone, gå till Kontrollcenter genom att svepa ner från det övre högra hörnet.
- Tryck på ‘Skärmspegling’ och välj din Firestick från listan (den bör finnas där).
En annan sak du kan prova är att se till att din Firestick-programvara är helt uppdaterad, eftersom kompatibilitetsproblem ibland kan uppstå om du kör en äldre version.
För de som fortfarande kämpar, kan ett alternativ med många funktioner vara Officiella Docast App, vilken kan erbjuda en mer sömlös skärmspeglingserfarenhet och ger ytterligare funktionaliteter som förbättrad anslutning och mindre fördröjning.
Slutligen, kontrollera dina Wi-Fi-inställningar om du upplever anslutningsproblem eller fördröjning. Ibland kan omstart av din router lösa mystiska anslutningsproblem som stör casting- eller spegligingsprocesser.
Hoppas dessa ytterligare tips hjälper dig att få din iPhone-skärm att visas på din Firestick smidigt!
Om du fortfarande har problem med att casta till din Firestick från din iPhone trots att du använder AirScreen-appen eller andra rekommendationer, här är en annan metod som du kanske finner användbar.
-
Alternativ metod för skärmspegling:
- Överväg att använda en tredjepartsapp som Video & TV Cast for Fire TV. Även om den inte nödvändigtvis är lika enkel som AirScreen, erbjuder den fler anpassningsalternativ och kan ge en bättre anslutning för vissa nätverk.
-
Använd en annan enhet:
- Om de vanliga apparna inte fungerar och du är öppen för andra hårdvarulösningar, överväg att använda en HDMI-adapter för din iPhone. Det är inte trådlöst, men det är universellt pålitligt.
-
Kontrollera nätverksinställningar:
- Ibland kan nätverkskonfigurationer störa castingen. Se till att din routers inställningar inte har några restriktioner eller brandväggar som förhindrar att enheterna hittar varandra.
-
Starta om enheterna:
- Enkelt men effektivt. Starta om din Firestick, iPhone och router. Ibland löser detta anslutningsproblem som du inte förväntar dig–som handskaksprotokoll som kan ha fastnat.
-
Uppdatera firmware:
- Se till att både din Firestick och iPhone kör den senaste firmware-versionen. Föråldrade programvaruversioner kan ofta leda till inkompatibla casting-funktioner. För att uppdatera din Firestick, gå till Inställningar → Min Fire TV → Om → Sök efter uppdateringar. På din iPhone, navigera till Inställningar → Allmänt → Programuppdatering.
När det gäller appen ‘DoCast Screen Mirroring’, är det sant att den är ett alternativ, även om jag personligen inte fann den lika pålitlig som AirScreen. Dock erbjuder den några unika funktioner, inklusive reducerad latens för skärmspegling. Å andra sidan är den mindre intuitiv och kan vara lite buggig på vissa iOS-versioner.
Fördelar:
- Lägre latens
- Enkel att sätta upp initialt
- Prisvärd prissättningsmodell
Nackdelar:
- Ibland buggig
- Mindre användarvänligt gränssnitt
Med alla dessa olika verktyg hoppas jag att något fungerar för dig. @voyageurdubois och @chasseurdetoiles hade bra förslag, men kom ihåg: varje användares setup är unik. Ibland är lösningen enklare än du tror, så tveka inte att prova att starta om enheter eller ändra små inställningar. Lycka till med castingen!