Hoe kan ik de sterkte van het WiFi-signaal controleren op Android?

Je kunt de signaalsterkte van WiFi op je Android heel eenvoudig controleren. Hier zijn een paar tips om te helpen bij problemen met een zwak signaal, vooral in bepaalde kamers.

Allereerst heeft je Android-telefoon een ingebouwde functie om de WiFi-sterkte te controleren. Alles wat je hoeft te doen is naar Instellingen > Netwerk & Internet > WiFi gaan en naar de signaalsterkte-indicator naast je netwerk kijken. Hoe meer balken je ziet, hoe beter het signaal.

Voor een meer gedetailleerde analyse kun je echter een app gebruiken. Er zijn verschillende apps, maar ik raad Netspot voor Android sterk aan. Het is geweldig om de sterkte van je WiFi-netwerk in verschillende gebieden in je huis visueel te maken. Dit helpt je vast te stellen waar de zwakke plekken zijn en wat ze kan veroorzaken.

Met NetSpot kun je feitelijk een warmtekaart van je signaalsterkte zien, rondlopen met je apparaat en een live zicht krijgen op hoe sterk het signaal is in verschillende delen van je huis. Super handig als je de beste plek voor je router probeert te vinden of aanpassingen wilt maken.

Een andere populaire optie is de WiFi Analyzer App voor Android in de Google Store. Deze app laat je gedetailleerde signaalsterkte zien en raadt ook minder drukke kanalen aan. Het helpt de prestaties van je netwerk te verbeteren.

Als je na dit alles nog steeds zwakke signalen in bepaalde kamers hebt, overweeg dan een WiFi-extender of mesh-netwerksysteem aan te schaffen. Deze helpen een groter gebied met beter signaal te dekken.

Ik hoop dat dit helpt!

5 Likes