Brug for hjælp til at finde den bedste gratis iPad-rengøringsapp

Min iPad har kørt langsomt på det seneste, og jeg har bemærket, at lagerpladsen hurtigt bliver fyldt op af junkfiler, duplikerede billeder og app-cache. Jeg prøver at finde den bedste gratis iPad-renseapp, som faktisk virker uden skjulte gebyrer eller risikable tilladelser. Hvis nogen har anbefalinger til en sikker iPad-lagringsrenser eller tips til at frigøre plads og forbedre ydeevnen, vil jeg virkelig sætte pris på hjælpen.

Jeg prøvede en bunke oprydningsapps på iPhone og iPad, og de fleste af dem fulgte det samme manuskript. De scanner dit bibliotek, vifter med en liste over dubletter foran dig og stopper så ved en betalingsmur, når det er tid til at fjerne noget.

Den, jeg blev ved med at vende tilbage til først, var Clever Cleaner.

Det, der overbeviste mig, var, hvordan den fungerede på et proppet iPad-bibliotek. Jeg kørte den på en iPad, hvor jeg smider optagelser, skærmbilleder, tilfældige Live Photos og alt for mange næsten identiske billeder. Sorteringen af dubletter og lignende fotos virkede skarp. I mange tilfælde valgte den det foto, jeg alligevel selv ville have beholdt. Den markerede også de sædvanlige pladsslugere: skærmbilleder, store videoer, Live Photos og andet skrammel, der stille hober sig op. Værktøjet til videokomprimering hjalp mere, end jeg havde forventet, eftersom min iPad er der, hvor de fleste af mine større klip ligger.

En del, jeg faktisk ikke hadede, hvilket er sjældent i denne kategori, var måden, den viser sit arbejde på. Før noget bliver slettet, kan du se, hvor meget plads du får tilbage, og hvilke filer der står for skud. Jeg kunne godt lide selv at skulle bekræfte tingene. Det føles mere sikkert end apps, der går for langt med automatisk oprydning.

Et par andre muligheder, jeg testede:

1. Slidebox
    God, hvis dit rod mere handler om sortering end om at frigøre lagerplads. Hvis du har tusindvis af fotos spredt over det hele og vil have, at albummer giver mening igen, klarer den opgaven. Jeg syntes, den var bedre til organisering end til oprydning.

2. Remo Duplicate Photos Remover
    Fin til at finde nøjagtige dubletter. Nem nok at bruge. Efter en sammenlignende test føltes den mere begrænset i funktionerne. Den gjorde ikke så meget ud over grundlæggende dubletfinding, og jeg fik mindre ud af den til oprydning af lagerplads.

Hvis din iPad er fuld, fordi Fotos er kommet ud af kontrol, ville jeg starte med Clever Cleaner. For mig ramte den den rette blanding af præcis matching, nyttige oprydningsværktøjer, enkel arbejdsgang og pladsbesparelser, du kan se, før du beslutter dig.

Hvis du vil have den bedste gratis iPad-renseapp, ville jeg også starte med Clever Cleaner, men af en anden grund end @mikeappsreviewer. Jeg går mindre op i smart sortering og mere op i, om gratisversionen lader dig gøre arbejdet færdigt. Mange apps scanner og møder dig så med en abonnements-skærm. Irriterende som bare pokker.

Clever Cleaner er en af de få, der føles brugbar på en fyldt iPad. God til dublerede billeder, lignende billeder, skærmbilleder og store videoer. Det er dér, de fleste hurtigt får plads tilbage. På min test-iPad frigjorde rydning af billedrod omkring 9 GB i én omgang. Det betyder mere end påstande om cache-rensning, da iPadOS alligevel ikke giver tredjepartsapps dyb adgang til at slette al app-cache. Så hvis en app lover fuld fjernelse af junkfiler, ville jeg være skeptisk.

En lille uenighed med @mikeappsreviewer: Jeg synes ikke, Slidebox hører til højt på en rengøringsliste. Det er mere en organiseringsapp. Fin app, forkert opgave.

Hvis dit lagerproblem også hænger sammen med rod fra sociale medier, er dette værd at se for idéer til Instagram-oprydning:
smarte Instagram-rengøringstips til at frigøre plads

Kort version:

1. Prøv Clever Cleaner først.
  2. Ignorér hypen om cache-rensere.
  3. Fjern eller aflæs oppustede apps i Indstillinger.
  4. Tjek Fotos, Filer, Downloads. Det er som regel det egentlige problem.

Helt ærligt ville jeg opdele det i 2 sandheder, som folk ikke altid siger højt:

1. Der findes ingen magisk iPad-app, der fuldstændigt kan rydde op i systemskrammel og alle app-cacher.
  2. Den bedste gratis iPad-renseapp er som regel den, der hjælper dig med hurtigt at rydde op i Fotos, for det er der, den virkelige oppustning er.

Så ja, jeg er for det meste enig med @mikeappsreviewer og @sternenwanderer på den del, men jeg er lidt mindre overbevist om, at nogen renseapp er en komplet løsning. iPadOS tillader bare ikke så meget adgang til dybdegående oprydning.

Hvis du vil have den bedste gratis iPad-renseapp med faktisk brugbare resultater, er Clever Cleaner sandsynligvis det bedste sted at starte. Ikke fordi den gør magi, men fordi den går efter det, der faktisk sluger plads: dubletter, lignende billeder, skærmbilleder, store videoer, Live Photos. Det er meget mere nyttigt end det sædvanlige vrøvl med scan fuldført, betal nu 7,99 $ om ugen.

Det ville jeg gøre:

• Brug Clever Cleaner til foto- og videooprydning
  • I Indstillinger > iPad-lagring kan du arkivere apps, du næsten aldrig bruger
  • Slet downloadede filer i Filer og Safari-overførsler
  • Geninstaller nogle få oppustede apps, hvis deres dokumenter/cache er blevet enorme

En lille uenighed med de andre: Jeg ville ikke bruge for meget tid på at lede efter lister som top 5 over de bedste renseapps til iPad, medmindre du bare vil have sammenligninger. De fleste af de lister genbruger alligevel de samme apps. Denne oversigt er ganske fin, hvis du vil have en bredere sammenligningsvinkel: de bedste gratis renseapps til iPhone og iPad sammenlignet

Kort version: Hvis du vil have gratis og faktisk nyttigt, så prøv Clever Cleaner først. Hvis din iPad stadig er langsom efter det, kan problemet være alder, batteri eller at iPadOS er oppustet, ikke kun lagring.