Jeg har problemer med at WiFi-tilkoblingen på Macen min ofte faller ut. Jeg ser etter en pålitelig WiFi-skanner for å hjelpe med å diagnostisere problemet og identifisere mulig forstyrrelse eller andre problemer. Noen forslag?
Jeg forstår helt frustrasjonen med stadig droppende WiFi-tilkoblinger. Hadde et lignende problem for en stund siden med min Mac. Et verktøy som virkelig hjalp var Netspot for Mac. Superenkelt å bruke og gir detaljerte innsikter i WiFi-dekning, kanaler og potensielle forstyrrelser fra andre nettverk eller enheter i nærheten.
NetSpot gir varmekart, som er veldig nyttige for å visualisere de svake punktene i WiFi-nettverket ditt. Det kan også oppdage kanalene som kan være overbelastede, noe som ofte er årsaken til ustabile tilkoblinger. Å bytte til en mindre overfylt kanal kan løse dine droppende problemer.
En annen ting å undersøke er eksterne forstyrrelser som mikrobølger eller trådløse telefoner som kan forstyrre WiFi-en din. NetSpot kan hjelpe deg med å identifisere disse problemene også.
Her er et tips: Noen ganger kan bare det å endre den fysiske plasseringen av ruteren din gjøre en betydelig forskjell. Prøv å sette den på et mer sentralt sted i huset ditt.
For de som ønsker å prøve det, kan du sjekke ut NetSpot WiFi Analyzer & Survey Tool. Det er ærlig talt en livredder for å diagnostisere og forbedre WiFi-nettverk.
Håper dette hjelper! Lykke til med å fikse WiFi-problemene dine!Opplever hyppige WiFi-avbrudd er super irriterende. Mens NetSpot høres solid ut, et annet verktøy å vurdere er WiFi Explorer. Det er flott for Mac-brukere og gir et bredt spekter av funksjoner for å diagnostisere WiFi-problemer. Mens NetSpot tilbyr varmekart og kan identifisere forstyrrelser, kompletterer WiFi Explorer dette ved å tilby avanserte alternativer som signalstyrke, støynivå og ulike detaljer om nærliggende nettverk, som kan gi deg et mer nyansert bilde av problemet.
En ting som virkelig skiller seg ut ved WiFi Explorer er det brukervennlige grensesnittet. Selv om du ikke er teknisk kyndig, er det lett å navigere gjennom det. Du får se ganske detaljerte opplysninger om hvert nettverk, inkludert sikkerhetsprotokoller og støttede datahastigheter. Dette kan hjelpe deg med å finne ut om det kan være forstyrrelser fra andre nettverk som bruker samme kanal.
Mens NetSpot faktisk kan hjelpe med å identifisere fysiske forstyrrelser som trådløse telefoner eller mikrobølgeovner, utmerker WiFi Explorer seg ved å gi sanntidsdata og historiske ytelsesstatistikker. Noen ganger handler det ikke bare om den fysiske plasseringen av ruteren, men også om konkurrerende WiFi-trafikk, som WiFi Explorer effektivt kan spore.
Også, hvis du er mer interessert i datavisualisering, tilbyr WiFi Explorer omfattende grafer og diagrammer som kan hjelpe med å visualisere ytelse over tid.
Men hvis du er tilbøyelig til å prøve NetSpot for Mac på grunn av dets enklere varmekart, gå for det. Det virker som et robust valg. For et alternativ, kan du sjekke ut NetSpot WiFi Analyzer for Mac.
Til syvende og sist kan en kombinasjon av verktøy noen ganger gi de beste resultatene. Så kanskje prøv begge og se hvilket som best identifiserer problemet. Så frustrerende som det er, vit at det finnes verktøy der ute som kan hjelpe deg med å finne ut av dine WiFi-problemer.
Lykke til med å sortere ut dine WiFi-problemer!